گوشی تلفن همراه ۵۰ هزار تومان ارزان شده است

به گزارش خبرنگار موبنا ، ارزیابی وضعیت بازار تلفن همراه بیانگیر رکود این کالای ارتباطی طی ما ه های اولیه سال بوده است.پس از گذشت پنج ماه از رکود بازار تلفن همراه و سیر نزولی انواع گوشی های تلفن همراه ، منابع بازاری برای فروش بهتر مجبور به تعدیل قیمت انواع محوصلات خود شدند.گوشی هایی …

به گزارش خبرنگار موبنا ، ارزیابی وضعیت بازار تلفن همراه بیانگیر رکود این کالای ارتباطی طی ما ه های اولیه سال بوده است.پس از گذشت پنج ماه از رکود بازار تلفن همراه و سیر نزولی انواع گوشی های تلفن همراه ، منابع بازاری برای فروش بهتر مجبور به تعدیل قیمت انواع محوصلات خود شدند.
گوشی هایی که قیمت فروش آنها بالای ۳۰۰ هزار تومان بوده است نیز با افت قیمت چشمگیر تری در بازار روبرو شدند.
به گفته کارشناسان بازار، کاهش نقدینگی و کاهش  قیمت جهانی این کالای ارتباطی عموم مردم از مهمترین دلایلی بود که به بی رونقی بازار تلفن همراه دامن زد.
این سیر نزولی قیمت گوشی در بازار در حالی بود که مواردی همچون افزایش نرخ و کاهش واردات غیرقانونی منجر به تحولی در این بازار پرمصرف شد و به تبع آن نیز قیمت گوشی های تلفن همراه بالا رفت.
اما طی سه هفته گذشته به دلیل جلوگیری و مقابله شدید از واردات غیرقانونی در مرزهای غربی و جنوبی کشور باعث شده است تا قاچاقچیان نتوانند به راحتی به واردات گوشی بپردازند و همین امر منجر به افزایش قیمت گوشی در بازار شد.
کاهش عرضه  گوشی توسط قاچاقچیان و در پی آن افزایش نرخ دلار در بازار جهانی از دلایل اصلی افزایش قیمت گوشی در بازار بوده است.
اما فعالان بازار پیش بینی می کنند که این افزایش قیمت به صورت موقتی است و با گذشت زمان این کالای ارتباطی همانند گذشته با کاهش قیمت در بازار روبرو می شود.
به گفته فعالان بازار، گوشی هایی که در مانگین قیمت  100 تا ۲۵۰ هزار تومان قرار دارشتند بیشترین  میزان تقاضا در مقایسه با سایر گوشی ها در بازار تلفن همراه را به خود اختصاص داده است.
بر اساس این گوشی گوشی های ۵۸۰۰ ، ۶۵۰۰ اسلاید، N78 و ۶۳۰۰ که در حدود پنج ماه گذشته به ترتیب به بهای ۳۴۰ ، ۲۶۵ ، ۲۵۵ ، ۱۴۰ هزار تومان به فروش می رسید هم اکنون با قیمت ۲۸۵ ،۲۳۹ ، ۲۳۰و ۱۳۲ هزار تومان در  اختیار مشتریان قرار می گیرد.
گوشی های C902  ، C905، W980 ، T700 و T650 سونی اریکسون نیز در پنج ماه گذشته با قیمت ۲۶۵ ، ۴۰۵ ، ۲۶۰ ، ۲۱۰ و ۲۰۰ هزار تومان  در اختیار متقاضیان قرار گرفت.
مدل های فوق نیز در بازار امروز تلفن همراه به ترتیب با بهای ۲۲۸، ۳۴۵ ، ۱۹۵ ،۱۶۳ و ۱۹۰ به فروش می رود.
گوشی های سامسونگ، ال جی، اچ تی سی نیز با توجه به شرایط بازار تلفن همراه  با تعدیل قیمت در اختیار مشتریان قرار گرفت.
۱۲۹/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا