دلیل گران شدن گوشی در هفته های اخیر مشخص شد

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، کاهش عرضه  گوشی توسط قاچاقچیان و در پی آن افزایش نرخ دلار در بازار جهانی از دلایل اصلی افزایش قیمت گوشی در بازار بوده است.این افزایش قیمت در حالی صورت گرفت  که تا پیش از آن همزمان با استمرار رکود جهانی اقتصاد و کاهش نقدینگی مردم، بازار تلفن همراه …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، کاهش عرضه  گوشی توسط قاچاقچیان و در پی آن افزایش نرخ دلار در بازار جهانی از دلایل اصلی افزایش قیمت گوشی در بازار بوده است.
این افزایش قیمت در حالی صورت گرفت  که تا پیش از آن همزمان با استمرار رکود جهانی اقتصاد و کاهش نقدینگی مردم، بازار تلفن همراه کشور به دلیل افت چشمگیر تقاضا روزهای بی رونقی را سپری می کرد که طی آن قیمت گوشی های تلفن همراه به طور چشمگیری کاهش یافت.
یکی از نمایندگان قانونی گوشی تلفن همراه  در این باره گفت: افزایش نرخ ارز یکی از مهمترین دلایل این افزایش قیمت در بازار بوده است.
“محمود بهجتی اردکانی” مدیرعامل شرکت ارکان ارتباطات گفت: در پی افزایش نرخ ارز، قیمت گوشی های نوکیا ۶ درصد نسبت به گذشته افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش ، بیشترین افزایش قیمت مربوط به گوشی های نوکیا بوده است که از هفته گذشته تا کنون با افزایش قیمت چشمگیر در اختیار مشتریان قرار گرفت.
این در حالی است که بیشتر مدل های خوش فروش این برند نیز به دلیل متوقف شدن عرضه در بازار تلفن همراه کمیاب شده اند.
مدل های ۵۸۰۰ ، ۶۵۰۰ اسلاید ، N96 ، N85، ۶۲۲۰ ، ۶۶۰۰ ، ۳۶۰۰ از جمله گوشی های این برند در بازار بودند که در هفته های اخیر با افزایش قیمت در اختیار مشتریان قرار گرفت.
از میان گوشی های سونی اریکسون نیز می توان به مدل های C902 ، G900  ، C702 ، W580  ،W980  و W595  اشاره داشت که با افزایش قیمت ۱۰ تا ۱۵ هزار تومانی نسبت به گذشته در اختیار مشتریان قرار گرفت.در همین حال گوشی های دو برند سامسونگ و ال جی نیز با افزایش قیمت اندک در بازار در اختیار مشتریان قرار گرفت.
۱۲۹/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا