افزایش چشمگیر گوشی های تلفن همراه با سیستم WiFi

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” سلولار نیوز” ،  موسسه تحقیقاتی ABI Research درنتیجه تحقیقاتش دراین باره اعلام کرد ،  میزان عرضه گوشی های یاد شده به بازار بین سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ میلادی دوبرابر خواهد شد.به گفته تحلیل گران این موسسه تحقیقاتی ، ضمن تایید الگوی  این روند افزایش ، …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” سلولار نیوز” ،  موسسه تحقیقاتی ABI Research درنتیجه تحقیقاتش دراین باره اعلام کرد ،  میزان عرضه گوشی های یاد شده به بازار بین سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ میلادی دوبرابر خواهد شد.
به گفته تحلیل گران این موسسه تحقیقاتی ، ضمن تایید الگوی  این روند افزایش ، اعلام کردند روند یاد شده حتی در دوره زمانی دوساله ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ میلادی سریعتر خواهد شد.
بنابراعلام ABI Research ،  تعداد گوشی های یاد شده درسال جاری میلادی ۱۴۴  میلیون دستگاه خواهد بود و پیش بینی می شود درسال ۲۰۱۱ به رقم افزون بر ۳۰۰ میلیون دستگاه گوشی افزایش یابد.
به هرحال ، دیدگاه و نظر شرکت های اپراتوری نسبت به WiFi تغییر کرده است. شرکت های اپراتوری درابتدا بیشتر نگران این موضوع بودند که سیستم WiFi موجب بروز ترافیک در شبکه هایشان شده و درنتیجه کاهش درآمدهایشان خواهد شد ولی درحال حاضر استفاده از سیستم یاد شده را موجب افزایش ظرفیت شبکه می دانند.
البته فواید استفاده از سیستم WiFi به وضعیت شرکت های اپراتوری نیز بستگی دارد ، بعنوان مثال ،  شرکت ” تی موبایل” که یک کاریر بی سیم است تشکیلات سرویس دهی تلفن زمینی را ندارد ولی از سیستم WiFi برای ارایه سرویس دهی پیشرفته به منازل استفاه می کند که تا قبل از بهره گیری از WiFi قادر به چنین سرویس دهی نبود.
۱۹/۱۳۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا