تحقق ۲۱۴ درصدی تعهدات دولت در بخش تلفن همراه

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس«توانا» به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عبدخضر کامرانی گفت: بر اساس برنامه چهارم توسعه باید تا اول تیر ماه سال ۸۸، یازده میلیون و ۵۵۰ هزار سیم کارت از سوی تلفن همراه بخش دولتی به متقاضیان واگذار می‌شد.وی افزود: این در حالی است که …

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس«توانا» به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عبدخضر کامرانی گفت: بر اساس برنامه چهارم توسعه باید تا اول تیر ماه سال ۸۸، یازده میلیون و ۵۵۰ هزار سیم کارت از سوی تلفن همراه بخش دولتی به متقاضیان واگذار می‌شد.
وی افزود: این در حالی است که با تلاش های صورت گرفته و با تحقق ۲۱۴ درصدی این هدف، بیش از ۲۴ میلیون و ۷۹۲ هزار سیم کارت به مشترکان ارایه شده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در برنامه چهارم توسعه پیش بینی شده بود بخش غیر دولتی نیز حدود هفت میلیون ۲۵۰ هزار سیم کارت واگذار کند.
کامرانی افزود: این در حالی است که در این بخش نیز واگذاری سیم کارت تلفن همراه شاهد تحقق ۱۷۳ درصدی بوده و بیش از ۱۲ میلیون و ۷۵۷ هزار سیم کارت به متقاضیان ارایه شد.
وی در خصوص ضریب نفوذ این نوع از تلفن نیز خاطرنشان کرد: در برنامه چهارم توسعه کشور مقرر شده بود تا این شاخص به ۲۶ درصد برسد که این بخش نیز شاهد رشدی ۲۰۲ درصدی بوده است.
وی تأکید کرد: بر همین اساس در حال حاضر، ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور به بیش از ۵۳ درصد رسیده است.
معاون ارتباطات و برنامه ریزی وزارت ارتباطات با اشاره به تأکید برنامه چهارم توسعه مبنی بر کاهش ۱۱ ماهه متوسط زمان انتظار تلفن همراه، تصریح کرد: تعهدات در نظر گرفته شده برای این بخش نیز با تحقق حدود ۱۰۶ درصدی همراه بوده است.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر واگذاری سیم کارت در بخش دولتی و غیر دولتی به روز شده که همین امر موجب حذف بازار سیاه در این حوزه شده است.
کامرانی با اشاره به مقایسه عملکرد دولت نهم نسبت به عملکرد دولت هشتم نیز گفت: بر اساس آمارها و اطلاعات موجود، دایری تلفن همراه و همچنین ضریب نفوذ این نوع از تلفن به ترتیب شاهد رشد ۳۷۱ و ۷۰۲ درصدی بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا