افزایش صادرات در گرو رشد ضریب نفوذ اینترنت

لزوم شناخت و استفاده از دنیای مجازی جهت تسهیل امور تجاری    به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) رضا میرعسگری – کارشناس – با اشاره به لزوم شناخت و استفاده از دنیای مجازی جهت تسهیل امور تجاری گفت: بررسی تاثیرات گسترش تجارت الکترونیک از طریق اینترنت بر جریان‌های تجاری در موسسه مطالعات و …

لزوم شناخت و استفاده از دنیای مجازی جهت تسهیل امور تجاری    
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) رضا میرعسگری – کارشناس – با اشاره به لزوم شناخت و استفاده از دنیای مجازی جهت تسهیل امور تجاری گفت: بررسی تاثیرات گسترش تجارت الکترونیک از طریق اینترنت بر جریان‌های تجاری در موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی صورت گرفت.
به گفته او نتایج این تحقیق می‌تواند ترغیب کننده صادرکنندگان، جهت انجام تجارت به صورت الکترونیکی به واسطه کاهش هزینه مبادله و هزینه‌های ورود به بازارهای خارجی باشد. درواقع نتایج این تحقیق، از بعد نظری و تجربی کارا بودن تجارت الکترونیک مبتنی بر اینترنت را نشان داده و مشوقی برای سیاستگذاران در فراهم ساختن بسترها و زیرساخت‌های تجارت الکترونیک است زیرا اقدام در این جهت می‌تواند توسعه صادرات و افزایش رفاه عمومی را به دنبال داشته باشد.
او ادامه داد: همچنین این تحقیق می‌تواند گامی در جهت غنی‌سازی منابع تحقیقی و علمی کشور در زمینه ارتباط تجارت الکترونیک از طریق اینترنت و تجارت بین‌الملل باشد.
وی ارزیابی اثر گسترش تجارت الکترونیک از طریق اینترنت بر حجم کل تجارت دوجانبه از طریق کاهش هزینه ورود به یک بازار و نیز ارزیابی اثر گسترش تجارت الکترونیک از طریق اینترنت بر نقش فاصله جغرافیایی در تجارت بین‌الملل را مهمترین اهداف تحقیق حاضر دانست.
این کارشناس افزود: نتایج این تحقیق از بعد نظری و تجربی کارا بودن تجارت الکترونیک مبتنی بر اینترنت را نشان داده و مشوقی برای سیاستگذاران در فراهم ساختن بسترها و زیرساخت‌های تجارت الکترونیک است، زیرا اقدام در این جهت می‌تواند توسعه صادرات و افزایش رفاه عمومی را به دنبال داشته باشد.
میرعسگری با توجه به دیگر نتایج این پژوهش گفت: همچنین این تحقیق می‌تواند گامی در جهت غنی‌سازی منابع تحقیقی و علمی کشور در زمینه ارتباط تجارت الکترونیکی از طریق اینترنت و تجارت بین‌الملل باشد.
بنا بر اعلام در این تحقیق، تدوین برنامه بلندمدت در زمینه استقرار تجارت الکترونیک، با ضمانت اجرایی قوی، ایجاد اتوماسیون در ادارات دولتی و راه‌اندازی شبکه‌های داخلی و گسترش استفاده از اینترنت، ترویج فرهنگ استفاده از اینترنت و تجارت الکترونیک (با استفاده از نهادهای آموزشی صدا و سیما)، افزایش امکان دسترسی عموم به اینترنت، از طریق توسعه سایت‌ها و ISPها و کاهش هزینه‌های آن، اطلاع‌رسانی مطلوب در زمینه تجارت الکترونیک و مزایا و معایب آن، تاکید بیش‌تر بر آموزش اینترنت و زبان انگلیسی در جامعه، آموزش تخصصی مدیران و کارمندان سازمان‌های دولتی، از جمله پیشنهاداتی است که به عنوان پایه‌ای برای رشد تجارت الکترونیکی در کشور ذکر شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا