اولویت‌های وزارت ICT در دولت دهم

تعیین متولی فن‌آوری اطلاعات از اولویت‌هاستوزیر جدید قبول کند بخش خصوصی رقیب دولت نیست    رمضانعلی صادق‌زاده – معاون سازمان گسترش و نوسازی صنایع پیشرفته – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، یکی از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در دوره دهم دولت را اصلاح دقیق و سنجیده اصل ۴۴ دانست و …

تعیین متولی فن‌آوری اطلاعات از اولویت‌هاست
وزیر جدید قبول کند بخش خصوصی رقیب دولت نیست    
رمضانعلی صادق‌زاده – معاون سازمان گسترش و نوسازی صنایع پیشرفته – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، یکی از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در دوره دهم دولت را اصلاح دقیق و سنجیده اصل ۴۴ دانست و گفت: تعیین متولی IT را از اولویت‌های فعالیت وزیر ارتباطات در دولت دهم است.
او ادامه داد: با توجه به واگذاری‌هایی که در بدنه وزارتخانه ICT انجام می‌شود در نهایت تنها سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت زیرساخت و سازمان فضایی به صورت سیاستگذار در این وزارتخانه باقی می‌مانند و اداره وزارتخانه‌ با ساختار جدید سازماندهی تازه‌ای متناسب با شرایط آن را می‌طلبد.
وی افزود: با توجه به بیش از ۱۰۵ هزار کیلومتر فیبر نوری که در سال‌های اخیر در کشور راه‌اندازی شده است، باید برای بهره‌برداری از این امکان اقداماتی صورت بگیرد که می‌تواند از اولویت‌های وزیر جدید ICT باشد.
این کارشناس با بیان اینکه بحث مربوط به صورتحساب یا بیلینگ از انتقادات وارد به وزیر قبلی است، خاطرنشان کرد: در دوره گذشته اگرچه در حوزه تلفن همراه از نظر کمی پیشرفت‌هایی داشتیم و به شاخص‌های برنامه چهارم توسعه رسیدیم اما باید به کیفیت ارتباطات سیار بیش از پیش اهمیت داد و نظر مشترکان را به طور کامل جلب کرد.
رئیس پیشین کمیسیون مخابرات مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: تا پایان امسال باید ۱۰ هزار روستای کشور به دفاتر ICT روستایی به عنوان پیشخوان دولت الکترونیکی مجهز شوند. این در حالی است که ۶۷ هزار روستا در کل کشور داریم و تجهیز این تعداد به تجهیزات ICT و راه‌اندازی دفاتر پیشخوان دولت در آن‌ها باید در برنامه پنجم توسعه ادامه یابد.
وی با بیان این که با توجه به توانمندی‌هایی که در حوزه فضایی ایجاد شده حرکت پرشتاب در زمینه پرتاب ماهواره باید جدی گرفته شود، گفت: شورای عالی فن‌آوری اطلاعات باید فعالیت‌های خود را در دولت جدید متمرکز کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا