تلاش برای دسترسی همگانی به ارتباطات امن وبا کیفیت

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات ، مهندس رضا تقی پور اظهار داشت: به روز رسانی خدمات ارتباطی را از چشم اندازهای در نظر گرفته شده،  برشمرد.وی افزود: از دیگر چشم اندازهایی که از سوی اینجانب برای بخش ICT تعریف شده می توان به کاهش شکاف …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات ، مهندس رضا تقی پور اظهار داشت: به روز رسانی خدمات ارتباطی را از چشم اندازهای در نظر گرفته شده،  برشمرد.
وی افزود: از دیگر چشم اندازهایی که از سوی اینجانب برای بخش ICT تعریف شده می توان به کاهش شکاف دیجیتالی از طریق ایجاد شاهراه های ارتباطی و گسترش فرصت های دیجیتالی و همچنین فراهم آوردن شرایط لازم به منظور دسترسی ارزان و آسان به اطلاعات برای عموم مردم با حفظ حریم خصوصی آن ها اشاره کرد.
تقی پور با اشاره به سیاست ها و اهداف کلی تدوین شده از سوی وی برای بخش ICT گفت: توسعه فناوری اطلاعات و آینده نگری در خصوص آثار و تحولات IT در سطح ملی و جهانی از جمله سیاست های تدوین شده در این حوزه است.
وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا با همکاری فعالان و نخبگان حوزه ICT و همچنین با حضور موثر در اتحادیه های منطقه ای و بین المللی، نقش کشور در تصمیم گیری های جهانی را ارتقاء و سهم ایران در بازار جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات را بالا ببریم.
وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سیاست های ابلاغی اصل ۴۴ از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: در صورت توفیق خدمت گذاری، سیاست توسعه آزاد سازی و خصوصی سازی در ارایه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.
مهندس تقی پور با اشاره به اهداف کلان تعریف شده در راستای تحقق سیاست های تدوینی نیز اظهار داشت: “بهبود فضای سرمایه گذاری و کسب کار” و “ارتقاء بهره وری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات” از جمله اهدافی است که برای اجرای هر کدام از آن ها برنامه های مشخص و کاملی طراحی و آماده شده است.
وی ادامه داد: “توسعه و تأمین زیرساخت های ارتباطی مورد نیاز بخش های دولتی و غیر دولتی” همچنین “به کارگیری فناوری های نوین در شبکه های مادر مخابراتی” از دیگر اهداف کلانی محسوب می شوند که در جهت تحقق سیاست هاو چشم انداز حوزه ICT تعریف و برنامه ریزی شده است.
وی آزادسازی و توسعه رقابت پذیری در ارایه سرویس های پستی را یک هدف مهم در راستای خدمت رسانی مطلوب به مردم دانست و اظهار داشت: در همین راستا خصوصی سازی شرکت پست و برنامه ریزی و اجرای برنامه های کاربردی برای بهبود بیش از پیش دسترسی عمومی به خدمات پایه پستی به صورت جدی مد نظر بوده و پیگیری خواهد شد.
وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص راهبردهای تعریف شده برای استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های بخش خصوصی برای کمک به توسعه و ارایه خدمات در بخش ICT گفت: باید بستر سازی لازم برای مشارکت بخش غیر دولتی در این حوزه صورت گیرد.
وی افزود: در همین راستا تلاش می کنیم تا شرایط رقابت، عدم تبعیض و جلوگیری از ایجاد انحصار برای توسعه مشارکت بخش غیر دولتی در این حوزه متناسب با نیاز بازار ایجاد شود.
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا