اورنج حق امتیاز شبکه نسل سومی در اردن را کسب کرد

به گزارش گروه اخبار خارجی  موبنا به نقل از ” موبایل وورلد” ،  این خبر را تشکیلات رگولاتوری ارتباط از راه دور اردن موسوم به Telecommunication Regulatory Commission (TRC) اعلام کرد.حق امتیاز یاد شده به قیمت ۷۰.۵ میلیون دلار و اعتبار ۱۵ ساله است.این شرکت اپراتوری حق انحصاری بلوکه کردن فرکانس های شبکه نسل سومی …

به گزارش گروه اخبار خارجی  موبنا به نقل از ” موبایل وورلد” ،  این خبر را تشکیلات رگولاتوری ارتباط از راه دور اردن موسوم به Telecommunication Regulatory Commission (TRC) اعلام کرد.
حق امتیاز یاد شده به قیمت ۷۰.۵ میلیون دلار و اعتبار ۱۵ ساله است.
این شرکت اپراتوری حق انحصاری بلوکه کردن فرکانس های شبکه نسل سومی را به مدت ۱۲ ماه دراختیار خواهد داشت و پس از انقضای این مدت دیگر شرکت های اپراتوری می توانند از این فرکانس ها استفاده کنند.
شرکت اورنج پیشتر مقدمات و زیرساخت های لازم برای  راه اندازی شبکه یاد شده را فراهم کرده است و انتظار می رود ظرف مدت ۶ ماه بتواند سرویس دهی با این شبکه را آغاز کند.
شرکت زین (Zain) نیز برای کسب حق امتیاز شبکه یاد شده داوطلب شده بود ولی موفق نشد شروط لازم را اجرا کند.
شرکت زین برای دومین بار است که شانس  فعالیت در اردن را از دست می دهد.
مزایده اصلی برای واگذاری حق امتیاز یاد شده چندبار به تعویق افتاده است و رگولاتوری ارتباط از راه دور اردن ماه دسامبر گذشته (آذر – دی) قصد انتشار اوراق مزایده را داشت که به تاخیر افتاد و این تاخیر بنابه درخواست شرکت های اورنج ، زین و XPress به منظور ارایه اسناد لازم صورت گرفت.
براساس آمار منتشر شده توسط Mobile World ، تعداد کاربران تلفن همراه اردن در سه ماهه اول سال ۲۰۰۹  میلادی ۵.۵ میلیون نفر با ضریب نفوذ ۸۷ درصد است.
درحال حاضر سه شبکه اپراتوری تلفن همراه و ۳ شبکه وایمکس در این کشور فعال هستند.
۱۹/۱۳۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا