بیش‌ترین توجه وزیر جدید باید به بخش خصوصی باشد

وزیر ICT معتقد باشد مسوولیت وزارتخانه فقط مخابرات نیست    کمال محامدپور- معاون پیشین وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب درباره انتظاراتی که از وزیر ICT دولت دهم وجود دارد گفت: با توجه به کمبودهایی که در دولت قبل در حوزه IT …

وزیر ICT معتقد باشد مسوولیت وزارتخانه فقط مخابرات نیست    
کمال محامدپور- معاون پیشین وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب درباره انتظاراتی که از وزیر ICT دولت دهم وجود دارد گفت: با توجه به کمبودهایی که در دولت قبل در حوزه IT بود، اولین مشخصه تخصصی وزیر آتی را باید آشنایی او با فن‌آوری اطلاعات و اعتقادش به این که بخشی از مسوولیت وزارت ICT پرداختن به فن‌آوری اطلاعات و نه فقط مخابرات است، دانست.
این استاد دانشگاه ادامه داد: مجموعه وظایف وزیر ICT به شرکت مخابرات ایران و چند اپراتور آن محدود نمی‌شود بلکه باید بخش خصوصی را جزء مهمی از مسئولیت خود بداند. او همچنین باید بداند ICT یکی از پایه‌های اقتصادی کشور است و باید سیاست‌گذاری‌هایی که در مجموعه این وزارتخانه انجام می‌شود شامل همه بخش‌های اقتصادی چون دولتی، خصوصی و تعاونی باشد.
وی با ابراز امیدواری از اینکه وزیر جدید کارها را به بخش خصوصی واگذار کند، افزود: بخش مخابرات شامل حوزه‌های تحقیقاتی، تولیدی و بازرگانی می‌شود و نباید به بدنه‌ی دولتی و شبه دولتی محدود شود.
کمال محامدپور با بیان اینکه با توجه به نیاز به وجود فضایی متناسب با اصل ۴۴ در وزارتخانه فعلی ایجاد سازماندهی جدید در این وزارتخانه الزامی است، خاطرنشان کرد: باید برای راه‌اندازی، حمایت، نظارت و مراقبت از بخش خصوصی و ارتباط بین بدنه این بخش، در CT و IT ساختار وزارتخانه تغییر کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا