نگاه تک‌روی باید در سیستم تجارت الکترونیکی حذف شود

به گزارش خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ایرج مهدوی – معاون تحصیلات تکمیلی و پژوهشی دانشگاه علوم و فنون مازندران – گفت: آن چه که در تجارت مورد توجه است باید در ۲ زاویه نمایشگاه مجازی و برنامه‌های استراتژیک و توسعه فرصت‌های دیجیتالی، مورد توجه قرار بگیرد که اگر به صورت هوشمند و …

به گزارش خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ایرج مهدوی – معاون تحصیلات تکمیلی و پژوهشی دانشگاه علوم و فنون مازندران – گفت: آن چه که در تجارت مورد توجه است باید در ۲ زاویه نمایشگاه مجازی و برنامه‌های استراتژیک و توسعه فرصت‌های دیجیتالی، مورد توجه قرار بگیرد که اگر به صورت هوشمند و راهبردی دربیایند می‌تواند باعث پیشرفت گردد.
وی در مقاله‌ای تحت عنوان «سیستم‌های هوشمند و توسعه بازرگانی خارجی الکترونیکی» درباره ویژگی‌های تجارت الکترونیکی، افزود: سرعت و تعاملات تجاری، انعطاف‌پذیری در ارائه خدمات، توسعه کسب و کار الکترونیکی و گسترش شبکه صادراتی از ویژگی‌های تجارت الکترونیکی هستند. وی با اشاره به این که وظیفه داریم در محیط آکادمیک، مدل‌های ریاضی را برنامه‌ریزی کرده و در دسترس مدیریت بازرگانی استان مازندران قرار دهیم، تصریح کرد: با تغییرات درون وب سایت، می توان نگاه مشتری را تغییر داد و به این مسئله نگاه تجاری داشت.
مهدوی اظهار کرد: از مهمترین نگاه‌ها، نگاه بازار مصرف است و باید از طریق محیط وب وارد سیستم شویم؛ رسالت ما بهینه سازی بر اساس نگاه و آرمان سازمانهاست.
وی افزود: بسترسازی آماده است و مسوولان و متولیان باید شاخص‌هایی که در جوامع بین‌المللی است، مورد توجه قرار دهند تا ضعف‌های تجارت را بیابند.
مهدوی گفت: دانشگاه‌ها نیز نقش مهمی در تجارت الکترونیکی دارند و اگر در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی تجارت، به خوبی عمل نکنند، راه به جایی نخواهیم داشت.
وی با بیان این که از رسالت‌های ما در کنترل صادرات، ارزیابی و کنترل بازارهای مصرف است، گفت: فن‌آوری اطلاعات تجارت الکترونیکی، شناسایی ظرفیت‌ها و بازارهای هدف، سیاست‌سازی و بسترسازی برای توسعه روابط تجاری با کشورهای خارجی و استراتژی نوسازی، به عنوان محورهای استراتزی تجارت الکترونیکی هستند.
معاون تحصیلات تکمیلی و پژوهشی دانشگاه علوم و فنون مازندران گفت: در محیط تجارت الکترونیکی، هدف، طراحی نمایشگاه هوشمند مجازی است.
این کارشناس افزود: نگاه زنجیره‌ای در سیستم‌های تجارت الکترونیک، بسیار مهم است و حرکت دیجیتالی باید تحت نظارت و کنترل باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا