سوابق اجرایی وزیر پیشنهادی ارتباطات در دولت دهم

به گزارش باشگاه خبری فارس«توانا» ‌رضا تقی پور انوری، گزینه پیشنهادی وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در دولت دهم، متولد سال ۱۳۳۶ از شهرستان مراغه است.وی دارای مدرک مهندسی کامپیوتر از دانشگاه شهید بهشتی و کارشناسی ارشد صنایع، مدیریت سیستم و بهره وری از دانشگاه علم و صنعت ایران است.معاونت وزیر ارتباطات و رئیس سازمان …

به گزارش باشگاه خبری فارس«توانا» ‌رضا تقی پور انوری، گزینه پیشنهادی وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در دولت دهم، متولد سال ۱۳۳۶ از شهرستان مراغه است.
وی دارای مدرک مهندسی کامپیوتر از دانشگاه شهید بهشتی و کارشناسی ارشد صنایع، مدیریت سیستم و بهره وری از دانشگاه علم و صنعت ایران است.
معاونت وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی کشور، قائم مقامی مدیر عامل صنایع الکترونیک ایران، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل صنایع الکترونیک شیراز و همچنین ریاست هیئت مدیره صنایع اپتیک اصفهان از جمله مسئولیت‌های اجرایی تقی پور است.
از دیگر سمت های اجرایی وی می توان به ریاست هیئت مدیره شرکت ایزایران، عضویت در کمیسیون‌های ارتباطات، جنگ الکترونیک و فناوری اطلاعات و مدیریت صنعت الکترونیک و کامپیوتر گروه الکترونیک و مخابرات اشاره کرد.
بر اساس این گزارش، تدریس در دوره های توسعه مدیران اجرایی صنایع الکترونیک ایران، ایجاد پژوهشکده جنگ الکترونیک در صنایع الکترونیک شیراز و حضور مؤثر در ایجاد و راه اندازی مرکز عالی تحقیقات الکترونیک شامل طراحی ماهواره سینا، از جمله فعالیت‌های علمی و پژوهشی وی محسوب می‌شود.
‌رضا تقی پور در طول ۲۰ سال گذشته، مدیریت پروژه های بزرگ صنعتی در زمینه فناوری پیشرفته شامل فناوری‌های ارتباطات، الکترونیک و فضایی را بر عهده داشته است.
این گزارش حاکی است، از دیگر فعالیت‌های علمی پژوهشی وزیر پیشنهادی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌توان به مدیریت تحقیقات، طراحی و تولید محصولات بدیع در حوزه امنیت ارتباطات، ایجاد و راه اندازی صنایع فضایی و ایستگاه های زمینی ماهواره اشاره کرد.
وی مجری طراحی و ساخت ماهواره امید نیز بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا