تلفن همراه مهمترین چالش وزیر آینده

 نمونه آن، اپراتور دولتی کشور”همراه اول” است که حجم بالایی از درآمد را به خزانه دولت  تزریق می کند.البته این بخش، بی مشکل هم نبوده به گونه ای که مشکلات آن به راس وزارت ارتباطات نیز کشیده شده است.بنابراین هر شخصی که در راس این وزارتخانه قرار گیرد، ناخودآگاه با تلفن همراه و مسائل آن …

 نمونه آن، اپراتور دولتی کشور”همراه اول” است که حجم بالایی از درآمد را به خزانه دولت  تزریق می کند.البته این بخش، بی مشکل هم نبوده به گونه ای که مشکلات آن به راس وزارت ارتباطات نیز کشیده شده است.بنابراین هر شخصی که در راس این وزارتخانه قرار گیرد، ناخودآگاه با تلفن همراه و مسائل آن نیز درگیر خواهد بود.
ماهنامه تلفن همراه در آخرین شماره خود در ادامه نوشته است:
اپراتور اول و بحث تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از قراردادهایش یکی از چالشهای فرا روی وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور محسوب می شود.
وزیر جدید ارتباطات همچنین باید به پرسشهای بسیاری در زمینه های گوناگون از جمله دلایل به موقع به نتیجه نرسیدن پروژه تولید تجهیزات برای شش میلیون خط تلفن همراه ، عدم تعیین سرنوشت ودایع مشترکان نزد مخابرات و دلایل عدم حضور سرمایه گذار خارجی در پروژه تالیا پس از گذشت چند سال از آغاز اجرای این پروژه توسط بخش تعاونی کشور به مجلس پاسخ دهد.
این درشرایطی است که اپراتور دوم ایرانی – خارجی کشور هم برای عبور از سقف پروانه برای واگذاری سیمکارت دور خیز کرده و بحث مبهم اینترکانکشن میان این اپراتور و اپراتور دولتی همراه اول که سهامدارانش را متضرر کرد هم  مساله ای است.
وزیر جدید ارتباطات نباید فراموش کند که وجود هزاران سیم کارت بدون نام و نشان در سطح کشور چه مشکلات عدیده ای را به جامعه و نظام تحمیل کرد و از همه اینها مهمتر بتوان به پروژه شکست خورده اپراتور سوم اشاره کرد که از بهار سال گذشته کلید خورد ، اما به نتیجه ای نرسید.
هر چند وزیر جدید پیشنهادی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان پرتاب موفق ماهواره ایرانی امید را در کارنامه کاری خود دارد، اما باید منتظر ماند و دید آیا می تواند پس از کسب رای اعتماد نمایندگان ملت برانبوه مشکلاتی که صرفا در حوزه موبایل برایش به ارمغان گذاشته شده است، فائق آید.

۲۰/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا