تنها به ۴ درصد از استانداردهای فناوری اطلاعات دست یافته‌ایم

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبری فارس «توانا» پرویز رحمتی در نشست مؤسس کمیته فنی فناوری اطلاعات با اشاره به لزوم استاندارد‌سازی در کشور گفت: برای ارتقاء بخشیدن به کیفیت کالاها و بازار نیازمند استاندارد‌سازی هستیم.رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور فرهنگسازی و نهادینه کردن فرهنگ استاندارد در جامعه را مستلزم صرف زمان دانست …

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبری فارس «توانا» پرویز رحمتی در نشست مؤسس کمیته فنی فناوری اطلاعات با اشاره به لزوم استاندارد‌سازی در کشور گفت: برای ارتقاء بخشیدن به کیفیت کالاها و بازار نیازمند استاندارد‌سازی هستیم.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور فرهنگسازی و نهادینه کردن فرهنگ استاندارد در جامعه را مستلزم صرف زمان دانست و افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ استاندارد در نظر داریم استاندارد‌های تشویقی را گسترش دهیم و در این زمینه لازم است که از تجربه‌های سازمان‌های جهانی بهره بگیریم.
وی با اشاره به اهداف سند چشم‌انداز بیست ساله کشور تاکید کرد: طبق اهداف این برنامه که هم‌اکنون پیش‌نویس تلفیق را گذرانده و چند مرحله‌ای تا نهایی شدن فاصله دارد، ایران باید به کشور دوم منطقه در حوزه فناوری اطلاعات مبدل شود و با چنین هدفی شایسته نیست از ۲ هزار و ۵۰۰ استاندارد فناوری اطلاعات تنها ۱۰۰ استاندارد ملی داشته باشیم.
رحمتی تاکید کرد: سازمان نظام صنفی در جهت حفظ منافع آحاد این صنف و نیز مسئولیت اجتماعی که در قبال جامعه برعهده دارد در تشکیل کمیته فنی فناوری اطلاعات مشارکت کرده است.
وی مسئله مهم در تشکیل کمیته فنی فناوری اطلاعات را تداوم اهداف این کمیته دانست و افزود: مراحل اولیه در تشکیل این کمیته انجام شده و نهایتا کمیته‌های فرعی و کارگروه‌های مربوطه شکل خواهد گرفت. اما در این میان حفظ تداوم و استمداد اولیه در مراحل بعدی و پیگیری و دستیابی به اهداف این طرح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
رحمتی گفت: در تشکیل کمیته فنی فناوری اطلاعات اهدافی بلند‌مدت را پیگیری می‌کنیم که در سطح سازمان و تمام استانها صورت خواهد گرفت و از این طریق ظرفیت و بستر مناسبی برای اشاعه تدریجی فرهنگ استاندارد‌سازی به وجود می‌آید.
وی به رویکرد سازمان در تشکیل کمیته فنی فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: مهمترین ماحصل این انتخابات برداشته شدن محوریت و محدودیت در پایتخت بود.
رحمتی ادامه داد: امکان ثبت‌نام و شرکت در انتخابات برای تمام صاحبان نظر و فعالان حوزه فناوری اطلاعات از تمام استانهای کشور فراهم شده بود و علاقمندان به این زمینه می‌توانستند از سراسر کشور در تشکیل این کمیته مشارکت داشته باشند.
رئیس سازمان نظام صنفی ایجاد فرصتی برابر را از دیگر دستاوردهای مهم این کمیته برشمرد و خاطرنشان کرد: تمام مشارکت‌ کنندگان در سراسر ایران از شرایط یکسان و فرصتی برابر برای نقش آفرینی در این کمیته برخوردار بودند که این فرصت بسیار ارزنده و مهم است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا