استقبال ساکنان پایتخت کره شمالی از تلفن همراه

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” سلولار نیوز” ،  ساکنان این شهر از سال گذشته میلادی امکان استفاده از گوشی تلفن همراه را تجربه کردند.ظاهرا اعضای حزب حاکم این کشور مجاز به استفاده از گوشی تلفن همراه نیستند.یکی از منابع شهر پیونگ یانگ طی مصاحبه با روزنامه Daily NK  اعلام کرد …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” سلولار نیوز” ،  ساکنان این شهر از سال گذشته میلادی امکان استفاده از گوشی تلفن همراه را تجربه کردند.
ظاهرا اعضای حزب حاکم این کشور مجاز به استفاده از گوشی تلفن همراه نیستند.
یکی از منابع شهر پیونگ یانگ طی مصاحبه با روزنامه Daily NK  اعلام کرد ،  میزان درخواست برای استفاده از گوشی تلفن همراه افزایش یافته است و تقریبا ۳۰ درصد از شهروندان پیونگ یانگ از این وسیله استفاده می کنند.
تنها اعضای کادر مرکزی حزب کمونیست حاکم کره شمالی و افراد خارجی مجاز به استفاده از گوشی تلفن همراه دراین کشور نیستند.
مبنع یاد شده دلیل ممنوعیت استفاده از گوشی تلفن همرا توسط اعضای کادر مرکزی حزب کمونیست را مطلع بودن آنها از اطلاعات راهبردی کشور ذکر کرد و به همین علت مقامهای عالی رتبه این کشور از این طریق مانع نفوذ اطلاعات این افراد به خارج از کشور می شوند.
وی افزود ، به هرحال افراد عادی جامعه که پول لازم برای خرید گوشی را دارند می توانند از این وسیله استفاده کنند.
شرکت محلی CHEO Technology JV Company که ازشرکت های تابعه  شرکت مصری / بین المللی ” اوراسکام تلکام” (Orascom Telecom) است حق امتیاز سرویس دهی تلفن همراه در کره شمالی را دراختیار دارد.
۷۵ درصد سهام این شرکت متعلق به اوراسکام و ۲۵ درصد بقیه در اختیار        ” شرکت دولتی پست و ارتباط از راه دور” کره شمالی  است.
درسه ماهه اول سال جاری میلادی درآمد این شرکت ۴.۴۹ میلیون دلار و تعداد کاربرانش ۱۹ هزار و ۲۰۸ نفر اعلام  شد.
سال گذشته شرکت اوراسکام اعلام کرد انتظار دارد تعداد کابرانش پس از راه اندازی شبکه سرویس دهی در کره شمالی ، به یک صد هزار نفربرسد.
۱۳۱/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا