آزمایشگاه تایید نمونه آنتن در دانشگاه تهران تاسیس و راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا به نقل ازروابط عمومی مرکز تحقیقات مخابرات ایران، این آزمایشگاه با حمایت این مرکز در دانشکده برق دانشگاه تهران تجهیز و راه اندازی شد.با راه اندازی این آزمایشگاه ، صنعتگران و فعالان حوزه ICT کشور می توانند از آن به عنوان یک مرجع برای تایید نمونه ی آنتنهای رادیو …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا به نقل ازروابط عمومی مرکز تحقیقات مخابرات ایران، این آزمایشگاه با حمایت این مرکز در دانشکده برق دانشگاه تهران تجهیز و راه اندازی شد.
با راه اندازی این آزمایشگاه ، صنعتگران و فعالان حوزه ICT کشور می توانند از آن به عنوان یک مرجع برای تایید نمونه ی آنتنهای رادیو مایکروویو، آنتن های مربوط به سیستمهای WLAN به خصوص wifi و WiMax ، آنتن BTS سیستمهای GSM و CDMA با ابعاد کمتر از ۷۰سانتی متر، آنتنهای UWB و آنتهای پژوهشی در باندهای فرکانسی UHF و مایکروویو و موج میلیمتری تا ۶۷ گیگاهرتز استفاده کنند.
این گزارش حاکی است  با تجهیز این آزمایشگاه، اندازه گیری های  امپدانس ورودی ، الگوی تشعشی در صفحات گوناگون، ایزولاسیون چند آنتن ، الگوی تشعشعی به صورت سه بعدی ، عمق نولها و موقعیت آنها برای هر آنتنی در باند ۶۰۰ مگاهرتز تا ۶۷ گیگاهرتز قابل انجام خواهد بود.
گفتنی است مرکز تحقیقات مخابرات ایران با هدف حمایت از مراکز پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه ICT ، تفاهم نامه های همکاری با ۱۶ دانشگاه کشور در سه محور “آموزش” ، “پژوهش” و” ایجاد آزمایشگاه های تایید نمونه و تخصصی” امضا نموده که تجهیز آزمایشگاه مذکور نیز در راستای تفاهم نامه فی مابین این مرکز و دانشگاه تهران صورت گرفته است.
آزمایشگاه تایید نمونه آنتن  با حضور روسای مرکز تحقیقات مخابرات ایران و دانشگاه تهران، دکتر ظریفکار و دکتر رهبر در روز سه شنبه ۲۷ مرداد ماه افتتاح شد.
 ۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا