نماد مخابرات شنبه آینده باز می شود

سید مهدی عقدایی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با اشاره به یک مرحله ای بودن فراخوان واگذاری سهام بلوکی شرکت مخابرات گفت: در حال حاضر تعداد متقاضیان سهام شرکت مخابرات مشخص نشده است.وی با بیان اینکه در روز ۱۸ شهریورسهام بلوکی مخابرات عرضه می شود، گفت: متقاضیان سهام  درطول این مدت با …

سید مهدی عقدایی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با اشاره به یک مرحله ای بودن فراخوان واگذاری سهام بلوکی شرکت مخابرات گفت: در حال حاضر تعداد متقاضیان سهام شرکت مخابرات مشخص نشده است.
وی با بیان اینکه در روز ۱۸ شهریورسهام بلوکی مخابرات عرضه می شود، گفت: متقاضیان سهام  درطول این مدت با ارائه مدارک پس از بررسی و تایید شرایط آنها توسط سازمان خصوصی سازی، مشخص می شوند.   
به گزارش موبنا از روز دهم مرداد ماه نمادمعاملاتی شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگ ترین شرکت بورسی بسته شده است و پس از پیش بینی سود دوباره بازگشایی می شود.
در اطلاعیه ها آمده است؛ نماد معاملاتی مخابرات تا ارسال اطلاعات بسته خواهد ماند. این اتفاق به دلیل ارسال اطلاعات بااهمیت از سوی مخابرات رخ داده است.
 این در حالسیت که  شرکت مخابرات ایران در زمان حاضر پس از شرکت نفت ، درآمدزاترین شرکت دولتی محسوب می شود که تا به امروز ۳۰درصد سهام آن واگذار شده و ۵۰ درصد باقیمانده نیز باید زیرنظر دبیرخانه هیات واگذاری سازمان خصوصی سازی که بعنوان زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی فعالیت می کند ، به صورت بلوکی به بخش خصوصی واگذار شود.
از ۳۰درصد سهام واگذار شده این شرکت ، ۲۰درصد آن به صورت سهام عدالت ، پنج درصد به کارکنان شرکت و پنج درصد نیز سال گذشته از طریق بورس واگذار شده است.
با کشف قیمت و عرضه پنج درصد سهام خرد شرکت مخابرات و معامله دومیلیارد و ۲۳۹میلیون ازاین سهم ، بیش از شش هزار و ۸۸۰میلیارد تومان به ارزش بازار سهام کشور اضافه و ارزش کل هفتمین شرکت مشمول اصل چهل و چهار قانون اساسی بالغ بر ۱۷میلیارد دلار برآورد شد.
در همین راستا کل پنج درصد سهام مخابرات از طریق ۴۷۰ ایستگاه معاملاتی به قیمت هر سهم ۱۵۰ تومان به فروش رسید و در مجموع بیش از ۲۳۵ میلیارد تومان صرف خرید سهام این شرکت شد.
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا