ثبت دامنه ir. در وب‌سایت نمایندگان فروش

علیرضا صالح ـ رئیس مرکز ثبت دامنه ir. – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این که حدود ۵۰ نماینده فروش برای ثبت دامنه ir. وجود دارد، ادامه داد: با طرح API نمایندگان فروش دامنه‌های ir. می‌توانند راحت‌تر در وب‌سایت خود فروش داشته باشند و خریداران در همان وب سایت …

علیرضا صالح ـ رئیس مرکز ثبت دامنه ir. – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این که حدود ۵۰ نماینده فروش برای ثبت دامنه ir. وجود دارد، ادامه داد: با طرح API نمایندگان فروش دامنه‌های ir. می‌توانند راحت‌تر در وب‌سایت خود فروش داشته باشند و خریداران در همان وب سایت دامنه خود را ثبت کنند.
وی تصریح کرد: در تمام جهان از مدل رجیستری ( مرکز دارنده دامنه) و رجیسترار ( جایی که دامنه را ثبت می‌کند) بهره می‌برند به نحوی که تمام مراحل ثبت در رجیسترار انجام می‌شود اما درباره دامنه ir. هنوز به طور سنتی دامنه در وب‌سایت ایرنیک ثبت می‌شود.
صالح با بیان این که رجیسترار‌ها طبق پروتکل EPP اطلاعات ثبتی خریدار را برای رجیستری ارسال می‌کنند و بعد از انجام عملیات روی آن، نتیجه به رجیسترار منتقل می‌شود، خاطرنشان کرد: ایجاد رجیسترار به معنای واقعی به برقراری زیر ساخت‌هایی حقوقی در زمینه مالکیت معنوی نیاز دارد که در کشور ما موجود نیست پس در مرحله اول تصمیم‌ گرفتیم از لحاظ فنی طرح را جلو ببریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا