روایت وزیر ارتباطات از آنتن دادن شبکه تلفن همراه تا “علم کوه”

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که سفرهای زیادی به نقاط دور افتاده کشور دارد، در سخنرانی خود در این همایش به بیان خاطرات سفرهایش پرداخت.“محمد سلیمانی” با اشاره به اینکه خدمات ارتباطات در کشور به انتها رسیده است، گفت:در همدان روستاهای ۲ ، ۳ خانواری نیز تلفن دارند، اگر کسی بتواند …

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که سفرهای زیادی به نقاط دور افتاده کشور دارد، در سخنرانی خود در این همایش به بیان خاطرات سفرهایش پرداخت.
“محمد سلیمانی” با اشاره به اینکه خدمات ارتباطات در کشور به انتها رسیده است، گفت:
در همدان روستاهای ۲ ، ۳ خانواری نیز تلفن دارند، اگر کسی بتواند خلاف این را ثابت کند، جایزه دارد.
وی افزود: در برخی از نقاط اردبیل روستاهایی را دیدیم که برق نداشتند ولی تلفن داشتند ، چرا که ارتباطات در کشور پیشتاز است.
وزیر ارتباطات با اشاره به سفر اخیر خود به استان گیلان گفت: چندی پیش سفری به این استان داشتم، در کنار ساحل دریای خزر وقتی یکی از هموطنان متوجه شده بود که من وزیر ارتباطات هستم، پیش آمد و گفت، “نیم ساعت است که دارم فکر می کنم از شما که وزیر ارتباطات هستید، چه درخواستی داشته باشم ولی چیزی به ذهنم نمی رسد، چرا که در این منطقه ما همه چیز داریم”.
سلیمانی گفت: در سفری به سمت “علم کوه” رفته بودیم، کوهنوردان در علم کوه از موبایل استفاده می کردند و شبکه تلفن همراه تا “علم کوه” آنتن می دهد.
گفتنی است “علم‌کوه” نام کوهی با ارتفاع قله ۴۸۵۰ متر است که در منطقه تخت سلیمان کشور ایران واقع شده ‌است. قله علم کوه پس از دماوند دومین قله مرتفع ایران به شمار می‌رود.
وی همچنین از خدمات پست بانک در روستاها یاد کرد و افزود: ایجاد شعب بانکی در روستاها از خدمات ارزنده پست بانک است و دعای خیر بسیاری از روستاییان را به دنبال داشته است.
در یکی از سفرها یک روستایی تعریف می کرد که با گرفتن ۲۰۰ هزار تومان وام از پست بانک توانسته چند راس گاو و گوسفند بخرد که با زاد و ولد آنها اکنون صاحب سرمایه ی مناسبی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا