۱۰ هزار دفتر ICT روستایی تا پایان سال در کشور راه اندازی می شود

“صابر فیضی”روز سه شبنه در آیین گشایش”همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی”با اشاره به اینکه سرمایه گذاری برای ایجاد دفاتر ICT روستایی بعهده شرکت مخابرات است، افزود: هزینه ایجاد هر دفتر در یک روستا حدود ۱۰ میلیون تومان و هزینه جاری اداره ماهیانه دفتر نیز ۶۵۰ هزار تومان است.وی با اشاره به تحت پوشش قرار …

“صابر فیضی”روز سه شبنه در آیین گشایش”همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی”
با اشاره به اینکه سرمایه گذاری برای ایجاد دفاتر ICT روستایی بعهده شرکت مخابرات است، افزود: هزینه ایجاد هر دفتر در یک روستا حدود ۱۰ میلیون تومان و هزینه جاری اداره ماهیانه دفتر نیز ۶۵۰ هزار تومان است.
وی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن هشت هزار و ۸۰۰ روستا تا مرداد ماه سال جاری گفت: برنامه ما برای امسال رسیدن به ۱۰ هزار روستا است، به این ترتیب تاکنون ۱۲ میلیون از ۱۵ میلیون نفر جمیت مورد هدف در روستاها تحت پوشش دفاتر خدمات ارتباطی روستایی قرار گرفته اند که ۷۵ درصد کل جمعیت هدف محسوب می شود.
فیضی خاطرنشان کرد: اگر کل روستاهای کشور را در نظر بگیریم، هم اکنون ۶۷ درصد جمعیت روستای کشور از خدمات دفاتر ارتباطی روستایی بهره مند هستند.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مورد خدمات دفاتر ICT روستایی گفت: یک دفتر شامل یک شعبه پست، یک شعبه بانک و یک دفتر ارتباطی است که دسترسی روستاییان به اینترنت و خدمات ثبت احوال و اسناد، پلیس + ۱۰ ، ثبت نام و تعیین رسته داوطلبان آزمون سراسری، ارایه خدمات پستی و بانکی و غیره را فراهم می کند.
فیضی با اشاره به اینکه دفاتر ICT روستایی “پیشخوان خدمات دولت” محسوب می شوند، افزود: در ۸۰ درصد کشورهای دنیا، مردم برای دریافت سرویس های دولتی به یک جا مراجعه می کنند و اگر در ایران پیشخوان خدمات را جا بیندازیم و تمام وزارتخانه و دستگاهها و نهادهای دولتی که به روستاها خدمات می دهند از طریق این دفاتر اقدام کنند، دفاتر سودآور می شوند.
همایش ICT روستایی با شعار “یک روستا، یک دفتر، یک دنیا خدمات” در سالن شهید قندی
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا