تعداد افتتاح حساب پست بانک در دفاتر آی سی تی ۵۰ برابر افزایش یافت

به گزارش خبرنگارسازمان خبری موبنا محمود افضلی درهمایش خدمات فناوری ارتباطات واطلاعات در روستا گفت: گسترش خدمات پولی و بانکی در شهرهای کشوریکی ازوظایف پست بانک به حساب می آید که دراساسنامه پست بانک منظور شده است.وی تصریح کرد: به همین منظور کمک به سیستم بانکی و گسترش تسهیلات بانکی به عنوان خدمات بانکی  توسط …

به گزارش خبرنگارسازمان خبری موبنا محمود افضلی درهمایش خدمات فناوری ارتباطات واطلاعات در روستا گفت: گسترش خدمات پولی و بانکی در شهرهای کشوریکی ازوظایف پست بانک به حساب می آید که دراساسنامه پست بانک منظور شده است.
وی تصریح کرد: به همین منظور کمک به سیستم بانکی و گسترش تسهیلات بانکی به عنوان خدمات بانکی  توسط پست بانک به هموطنان ارایه می شود.
وی ارائه خدمات دولتی در قالب پیشخوان دولت بدون مراجعه به شهرها، ایجاد پست الکترونیک، جلب سرمایه گذاری بخش غیردولتی وایجاد اشتغال زدایی را ازاهداف پست بانک برشمرد.
افضلی با تاکید به اهمیت نظام پولی و مالی دربخش اقتصاد گفت: اقتصاد به دو بخش پولی و مالی و حقیقی تقسیم می شود که بخش حقیقی دراقتصاد دیده نمی شود.
وی تصریح کرد: موسسات اعتباری، صندوق های بازنشستگی، بورس و بانک ها جزء بخش مالی و اقتصادی هستند  که نزدیک به ۹۰ درصد این بخش را بانک ها تشکیل می دهند.
مدیر عامل پست بانک با اشاره به اهمیت پست بانک در دفاتر ICT روستایی گفت: با ایجاد یک نهاد مالی در روستاها ، امکان تجمیع سپرده های کوچک مردم وجود دارد که این مبالغ به عنوان تسهیلات برای گسترش و توسعه روستاها اختصاص می یابد.
وی خاطرنشان کرد: تمام سپرده های روستایی که ازمردم روستا جذب می شود به صورت تسهیلات به خود آنها پرداخت خواهد شد.
افضلی با اشاره به اخذ مجوز بانک مرکزی برای فعالیت پست بانک در دفاتر ICT روستایی گفت: خدمات فایل ارائه و کارمزدهای آنها در دفاتر ICT روستایی تعیین شده است.
وی با بیان اینکه پست بانک نرم افزار خدمات بانکی را در دفاتر ICT نصب کرده است، گفت: در حال حاضر در حال پیاده کردن نرم افزار Core Banking می باشد تا ازاین طریق خدمات بانکی به صورت Online به روستاییان ارائه شود.
مدیر عامل پست بانک با بیان اینکه در شرایط فعلی در ۸۸۶۳ دفتر ICT روستایی خدمات بانکی، پست بانک ارائه می شود، خاطر نشان کرد: یک هزار و ۸۷۲ میلیارد ریال مانده سپرده های پست بانک دراین دفاتر بوده که نسبت به ۴ سال گذشته، ۲۱۰ برابر افزایش داشته است.
افضلی گفت: در حال حاضر یک و نیم میلیون حساب در دفاتر ICT افتتاح شده که این میزان نسبت به ۴ سال گذشته ۵۰ برابر افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه تعداد تراکنش های بانکی نشان دهنده حجم فعالیت دفاتراست افزود: در شرایط فعلی ۶۶ میلیون تراکنش توسط پست بانک در دفاتر انجام شده است.
به گفته مدیرعامل پست بانک در دو سال نخست فعالیت دفاتر، اعطا تسهیلات با ریسک بالایی همراه بوده به همین منظور در سال ۸۴ و ۸۵ تسهیلات به روستاییان پرداخت نشد.
وی ادامه داد: اما ۲۱۰ میلیارد ریال در سال ۸۶، ۴۲۰ میلیارد ریال در سال گذشته و ۵۵۴ میلیارد ریال تسهیلات در سال ۸۸ به روستائیان اعطا شد.
افضلی گفت: ۵۳ هزار روستایی در این مدت توانستند از تسهیلات پست بانک در دفاتر ICT روستایی استفاده کنند که این حرکت باعث شد فعالیت های دفاتر مقرون به صرفه شود.
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا