فروش محصولات الکترونیکی با ۳۰ درصد اختلاف قیمت

به گزارش خبرنگار موبنا از شهر مرزی بانه ، انواع محصولات و لوازم الکترونیکی وخانگی در این شهر به صورت آزاد به فروش می رسد که این محصولات بدون نظارت و به صورت قاچاق وارد کشور شده است.با وجود مشکلات فراوان در حمل و همچنین عدم وجود پشتیبانی از این محصولات ، بازار این کالا …

به گزارش خبرنگار موبنا از شهر مرزی بانه ، انواع محصولات و لوازم الکترونیکی وخانگی در این شهر به صورت آزاد به فروش می رسد که این محصولات بدون نظارت و به صورت قاچاق وارد کشور شده است.
با وجود مشکلات فراوان در حمل و همچنین عدم وجود پشتیبانی از این محصولات ، بازار این کالا ها پر رونق است . در بررسی های به عمل آمده علت وجود این تقاضا ، به خاطر تفاوت قیمت فاحش این کالا ها در مقایسه با کالای داخل است . برای نمونه تلویزیون های ال سی دی موجود در این بازار حداقل ۳۰ درصد اختلاف قیمت با نمونه گارانتی دار آن در بازار ایران دارد .
این درحالی است که با توجه به اینکه برای مثال تلویزیون های ال سی دی سامسونگ که در ایران نمایندگی و همچنین خط مونتاژ دارد با اختلاف ۳۰ الی ۴۰ درصدی در قیمت روبرو است .
با توجه به وجود خط تولید و مونتاژ  این محصولات، انتظار می رود که حد اقل قیمت تمام شده برای تولید کننده کاهش داشته باشد و از این رو مصرف کننده نیز با قیمت مناسبی این محصول را خریداری کند. اما در عمل این گونه نیست و تفاوت قیمت حتی با وجود عدم پشتیبانی و ریسک در کالای قاچاق خریدار را به سمت این کالا ها جلب کرده است .
۱۸۱/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا