تلفن همراه وسیله مفید ، آزار دهنده یا مرگ آور

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” ساندی تایمز” ،  ازگوشی تلفن همراه استفاده های گوناگون اعم از مثبت یا منفی  ،  از درخواست کمک فوری و نجات دادن جان مصدومان تا وسیله ای بعنوان جاشنی انفجارهای مهیب برای مقاصد گوناگون صورت می گیرد .بعنوان مثال ، دریک مورد غم انگیز ، …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” ساندی تایمز” ،  ازگوشی تلفن همراه استفاده های گوناگون اعم از مثبت یا منفی  ،  از درخواست کمک فوری و نجات دادن جان مصدومان تا وسیله ای بعنوان جاشنی انفجارهای مهیب برای مقاصد گوناگون صورت می گیرد .
بعنوان مثال ، دریک مورد غم انگیز ، تلفن همراه موجب مرگ یک دختر دانش آموز ۱۴ ساله در کلمبو شد.
این دختر دانش آموز تلفن همراهش را با خود به مدرسه و سرکلاس درس می برد که با واکنش منفی معلمان ومسوولان مدرسه مواجه می شود وبا تنبیه و تهدید به وی اعلام می کنند از بردن گوشی تلفن همراه به مدرسه خودداری کند که این برخود منفی موجب خودکشی دختر دانش آموز می شود.
 معمولا دانشمندان یا مخترعین هنگام ابداع وسیله یا هرچیز نو و جدید به جنبه های منفی آن توجه نمی کنند و همیشه جنبه های مثبت آنرا درنظر گرفته و همین امر موجب تحریک انگیزه دراین افراد برای رسیدن به مقصود می شود. به هرحال استفاده نابجا و منفی توسط افراد سود جو و خطا کار که افکار پلید درسردارند از ابتداعات و اختراعات ، اجتناب ناپذیراست.
حتی گاهی افراد معمولی جامعه نیز ناخواسته و بدون اینکه بدانند با استفاده نابجا از گوشی تلفن همراه موجب آزرده گی اطرافیانشان وحتی مرگ آنها می شوند.
یک راننده اتوبوس یا قطار بااستفاده از تلفن همراه  هنگام راهبری وسیله نقلیه شان ؛ جان مسافرانشان را باخطر جدی مواجه می کنند و تا کنون موارد گوناگون از برخود قطار با دیگر وسایل نقلیه را به سبب ارسال پیام متنی یا مکامله با گوشی تلفن همراه توسط لوکوموتیوران ویا تصادف اتوبوس را با دیگر وسایل نقلیه شنیده یا ثبت شده است.
درساده ترین شکل ، امروزه برای یک  فرد که از پیاده رو عبور می کند ؛ امکان برخورد با فرد یا افرادی که هنگام راه رفتن سرگرم مکالمه تلفنی یا ارسال پیام متنی هستد ، بسیار است ، چون کاربر تلفن همراه تمامی توجه اش به مکالمه یا ارسال پیام است و حقوق دیگران دراین زمینه نادیده می گیرد.
همچنین ، صدای بلند و رنجش آوریک نفر که سرگرم مکالمه با تلفن همراه در محیط های آرام مثل بیمارستانها یا کتابخانه ها از دیگر موارد آزار دهنده استفاده از این وسیله است.
۱۳۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا