شنبه آینده فرصت صاحب دامنه فیس بوک دات آی آر به اتمام می رسد

علیرضا صالح در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با اشاره به ثبت این دامنه توسط فردی دراستان یزد گفت: در حال حاضر مدارک مربوط به صاحب دامنه فیس بوک دات آی آر به  صورت الکترونیکی به دست ما رسیده است اما برای رسیدگی نیازمند مدارک اصلی هستیم که باید از طریق شرکت پست ارسال شود.وی افزود:طی …

علیرضا صالح در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با اشاره به ثبت این دامنه توسط فردی دراستان یزد گفت: در حال حاضر مدارک مربوط به صاحب دامنه فیس بوک دات آی آر به  صورت الکترونیکی به دست ما رسیده است اما برای رسیدگی نیازمند مدارک اصلی هستیم که باید از طریق شرکت پست ارسال شود.
وی افزود:طی چند روز آینده  مدارک اصلی از طریق پست در اختیار ما قرار خواهد گرفت.
وی گفت: رای دادگاه داخلی  نسبت به رای سازمان جهانی “وایپو” که به عنوان مرجع حل اختلاف دامنه های اینترنتی فعالیت می کند ، ارجح تر است.
 به گزارش موبنا اواخرهفته گذشته در خبرها آمده بود که سازمان مالکیت معنوی درخواست فیس بوک برای کنترل دامنه اینترنتی کشوری facebook.ir را که در اختیار یک ایرانی است ، پذیرفته است. سازمان جهانی مالکیت معنوی که یکی از سازمان‌های زیرمجموعه سازمان ملل است، براساس درخواست این شرکت آمریکایی موضوع را بررسی کرده و گفته است این انتقال باید انجام شود.
بر اساس قراردادهای موجود در زمینه دامنه‌های اینترنتی تمامی اختلافات دراین زمینه توسط سازمان مالکیت معنوی رسیدگی می‌شود و پس از رسیدگی حکم آن حتی برای مراکز دامنه‌های کشوری که تحت قوانین یک کشور قرار دارند نیز لازم‌الاجراست.
در این خبر همچنین آمده بود صاحب ایرانی این دامنه اینترنتی حق استفاده از آن را ندارد این درحالی است که وی اعلام کرده قصد راه‌اندازی فروشگاه کتاب روی این دامنه را داشته و هم اکنون نیز صفحه‌ای در زمینه فروشگاه کتاب روی این دامنه قرار داده است.
فیس بوک در حالی برای پس گرفتن دامنه اینترنتی facebook.ir به سازمان مالکیت معنوی شکایت برده که سایت اصلی آن در ایران مسدود شده است.
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا