عملکرد فعلی وزارت ارتباطات، ضرورت وزارتخانه مستقل را منتفی می کند

“علی مطهری” روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،‌ با اشاره به مغفول ماندن حوزه فناوری اطلاعات در سلسله وظایف وزارت ارتباطات، گفت: در شرایط کنونی شرکت زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به تنهایی و بطور مستقل وظایف محدود این وزارتخانه را انجام می دهد.نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی، …

“علی مطهری” روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،‌ با اشاره به مغفول ماندن حوزه فناوری اطلاعات در سلسله وظایف وزارت ارتباطات، گفت: در شرایط کنونی شرکت زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به تنهایی و بطور مستقل وظایف محدود این وزارتخانه را انجام می دهد.
نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به گستردگی حوزه فناوری اطلاعات در دنیای کنونی، اظهار داشت: چنانچه وزارت ارتباطات قصد داشته باشد به وظایف خود در حوزه فناوری اطلاعات عمل کند، وجود یک وزارتخانه مستقل نه تنها ضروری بلکه کم نیز است.
وی با اشاره به موافقت و مصوبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برای ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و راه و ترابری، گفت: نمایندگان با توجه به عملکرد گذشته ی وزارتخانه رای به ادغام وزارت ارتباطات دادند.
گفتنی است رابطه فناوری اطلاعات با رایانه مانند رابطه صنعت حمل و نقل با وسایل نقلیه است. در صنعت حمل و نقل، خودرو و راه‌آهن و هواپیما و کشتی داریم. همه اینها را مهندسان مکانیک طرح می‌کنند. در عین حال در صنعت حمل و نقل مسائل مربوط به مدیریت ناوگان و مدیریت ترافیک و تعیین استراتژی حمل و نقل در سطح شرکت و شهر و کشور مطرح می شود که ربط مستقیمی به مهندسی مکانیک ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا