متقاضیان می‌توانند در قالب کنسرسیوم ایرانی و خارجی سهام را خریداری کنند

به گزارش ایسنا، معادل ۷۰ درصد این سهام متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران،۲۰ درصد متعلق به کارگزاری سهام عدالت، پنج درصد متعلق به سهام ترجیحی کارکنان و پنج درصد نیز متعلق به سایر سهام داران است که سازمان خصوصی‌سازی ۵۰ درصد به علاوه یک سهم از این سهام را واگذار می‌کند.بر این اساس سازمان …

به گزارش ایسنا، معادل ۷۰ درصد این سهام متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران،۲۰ درصد متعلق به کارگزاری سهام عدالت، پنج درصد متعلق به سهام ترجیحی کارکنان و پنج درصد نیز متعلق به سایر سهام داران است که سازمان خصوصی‌سازی ۵۰ درصد به علاوه یک سهم از این سهام را واگذار می‌کند.
بر این اساس سازمان خصوصی‌سازی عرضه ۲۲ میلیارد و ۹۳۶ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۸۲۷ سهم از سهام شرکت مخابرات ایران را به صورت بلوکی در دستور کار دارد. عرضه سهام پس از دریافت کلیه درخواست‌های متقاضیان، از تاریخ ۱۸ شهریورماه در بورس آغاز خواهد شد.
ارزش پایه هر سهم این شرکت سه هزار و۴۰۰ ریال و ارزش کل پایه سهام قابل واگذاری ۷۷ هزار و ۹۸۵ میلیارد و ۲۱۴ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۸۰۰ ریال اعلام شده است.
متقاضیان برای خرید سهام مدیریتی این شرکت تا روز چهارشنبه یازدهم شهریور ماه فرصت دارند نسبت به ارسال درخواست خرید سهام همراه با اسناد و مدارک مرتبط در خصوص توانایی مالی و سایر اطلاعات لازم به سازمان خصوصی‌سازی اقدام کنند.
بر اساس آگهی فراخوان این سازمان،‌ متقاضیان می‌توانند در قالب کنسرسیوم ایرانی و خارجی یا ایرانی نسبت به خرید این بلوک اقدام کنند. این در حالی است که سهام‌داران خارجی می‌توانند حداکثر در خرید ۲۸ درصد سهام مخابرات (۵۶ درصد از سهام قابل عرضه) در قالب کنسرسیوم اقدام کنند.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، کارگزاران خریدار پس از ورود سفارش خرید باید سه درصد از ارزش پایه سهام آگهی شده را به عنوان سپرده شرکت در مزایده بورس، جهت تضمین تعهدات خریداران به صورت نقدی یا به صورت ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری که تاییدیه سازمان خصوصی‌سازی را داشته باشد، دریافت و بر حسب مورد به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز یا ارایه کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا