امضای دیجیتالی از اواخر ماه جاری الزامی می‌شود

غلامرضا مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص راه‌اندازی و کاربردی شدن “امضای دیجیتالی ” در تجارت کشور گفت: این امضا از اواخر مردادماه در ثبت سفارش واردات کالا در چهار استان کشور الزامی می‌شود.وی با اشاره به استان‌های موردنظر برای اجرای این طرح افزود: استان آذربایجان شرقی، هرمزگان، …

غلامرضا مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص راه‌اندازی و کاربردی شدن “امضای دیجیتالی ” در تجارت کشور گفت: این امضا از اواخر مردادماه در ثبت سفارش واردات کالا در چهار استان کشور الزامی می‌شود.
وی با اشاره به استان‌های موردنظر برای اجرای این طرح افزود: استان آذربایجان شرقی، هرمزگان، یزد و خراسان رضوی، استان‌هایی هستند که در فاز اول اجرای این طرح قرار دارند.
مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: اجرای این طرح به دلایل سخت‌افزاری و تامین سخت‌افزار مورد نیاز اندکی به تعویق افتاده است و پیش‌بینی می‌کنیم با برطرف شدن مشکلات سخت‌افزاری، این طرح تا اواخر ماه جاری اجرایی شود.
وی ادامه داد: امضای دیجیتال ابزاری برای اثبات و احراز هویت و ارتقای امنت اطلاعات است.
مقیمی حس عدم امنیت و اعتماد کاربران را یکی از مشکلات کاربران با سیستم ‌های تحت وب و آنلاین عنوان و خاطر نشان کرد: استفاده از امضای دیجیتال سبب ارتقاء امنیت و افزایش اعتماد کاربران به سیستم‌های آنلاین می‌شود.
به گزارش فارس، با ابلاغ وزیر بازرگانی استفاده از “امضای دیجیتالی ” در ثبت سفارش واردات کالا الزامی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا