جزییات بیشتری راجع به قرارداد یاهو و مایکروسافت منتشر شد

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از آسوشیتدپرس، بر اساس این توافقنامه، یاهو اعلام کرد که تعداد از ۱۳ هزار کارمندش را به استخدام مایکروسافت در خواهد درآورد پس از اینکه مایکروسافت نتایج جست‌وجو و تبلیغات آنلاین یاهو را تحت کنترل خود درآورد.گفته می شود، تغییر نیرو‌های کاری این دو شرکت اوایل سال …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از آسوشیتدپرس، بر اساس این توافقنامه، یاهو اعلام کرد که تعداد از ۱۳ هزار کارمندش را به استخدام مایکروسافت در خواهد درآورد پس از اینکه مایکروسافت نتایج جست‌وجو و تبلیغات آنلاین یاهو را تحت کنترل خود درآورد.
گفته می شود، تغییر نیرو‌های کاری این دو شرکت اوایل سال میلادی آینده انجام می گیرد اگر قانونگذاران ضدانحصاری ایالات متحده و اروپا، موافقت خود را در مورد این قرارداد اعلام کنند.
بر اساس قرارداد ۱۰ ساله این دو شرکت، مایکروسافت باید در سه سال اول قرارداد، سالانه مبلغ ۵۰ میلیون دلار بابت استفاده از سایت یاهو برای ارایه تبلیغات آنلاین خود به این شرکت بپردازد. البته این ۱۵۰ میلیون دلار در جزییات قراردادی که هفته گذشته امضا شد، ذکر نشده بود. اما یاهو به تازگی اعلام کرده که از این ۱۵۰ میلیون دلار برای هزینه‌های از پیش تعیین نشده‌ به خاطر تغییرات حاصل از قرارداد استفاده خواهد کرد.
البته لازم به ذکر است که پس از انتشار خبر موافقت یاهو با مایکروسافت، سهام این شرکت تا ۱۵ درصد کاهش یافت. کارشناسان معتقدند این توافق‌نامه به نفع یاهو نخواهد بود بلکه مایکروسافت در این قرارداد، نفع بیش‌تری خواهد برد.
بر اساس این قرارداد بیش‌تر درآمد مایکروسافت بعد از همکاری با یاهو از تبلیغات حاصل می شود و یاهو ۸۸ درصد از درآمدهای حاصل از تبلیغات جست‌وجوی اینترنتی را طی پنج سال اول قرارداد برای خود برمی دارد.
به این ترتیب می‌توان گفت که دلیل اصلی تصمیم اخیر یاهو برای توافق با مایکروسافت،‌ آن هم پس از یک سال مخالفت و رد پیشنهادات مستمر مایکروسافت، افزایش درآمد بوده است.
گفته می شود یاهو برای به دست آوردن پول بیشتر می تواند سرویس نقشه‌برداری آنلاین مایکروسافت را جایگزین سرویس خود کند. زیرا آن‌طور که کارول بارتز، مدیر عامل جدید یاهو نیز اعلام کرده، مقامات این شرکت از سرویس نقشه‌برداری آنلاین یاهو راضی نیستند.
یاهو با انتقال ۴۰۰ کارمند خود به مایکروسافت باز هم میزان هزینه‌هایش را کاهش داده زیرا پرداخت حقوق کارمندان تا ۳ درصد کاهش خواهد یافت.
۱۳۵/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا