واگذاری ۶۰ هزار سیم کارت تلفن همراه روستایی

به گزارش روز چهارشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران “ایسکانیوز”به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،مهندس محمودی ، مدیر عامل شرکت مخابرات استان مرکزی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: برای این منظور ۲۳۲ سایت تلفن همراه(BTS) در نظر گرفته شده و حدود ۸۰۰ روستا نیز تحت پوشش این شبکه قرار دارند.وی افزود: بهینه سازی …

به گزارش روز چهارشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران “ایسکانیوز”به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،مهندس محمودی ، مدیر عامل شرکت مخابرات استان مرکزی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: برای این منظور ۲۳۲ سایت تلفن همراه(BTS) در نظر گرفته شده و حدود ۸۰۰ روستا نیز تحت پوشش این شبکه قرار دارند.
وی افزود: بهینه سازی شبکه GSM روستایی از جمله برنامه های تدوین شده در این زمینه بود که با تلاش صورت گرفته به پایان رسیده است.
وی با اشاره به پوشش شبکه تلفن همراه سراسری در روستاهای استان مرکزی نیز گفت: با اجرای برنامه رومینگ روستایی، نزدیک به ۹۰۰ روستای استان تحت پوشش این شبکه قرار گرفته است.
مهندس محمودی با بیان این مطلب که یک هزار و ۷۱ آبادی دارای سکنه در سطح استان مرکزی وجود دارد، خاطر نشان کرد: تاکنون و با تلاش های صورت گرفته ارتباط رسانی به یک هزار و ۶۹ روستا نهایی شده است.
وی ادامه داد: این در حالی است که برنامه چهارم توسعه مبنی بر ارتباط رسانی به روستاهای بالای ۱۰۰ نفر جمعیت، یک سال زودتر از موعد مقرر عملیاتی شده است.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان مرکزی با بیان این مطلب که حدود ۸۰ درصد از روستاهای استان از نعمت تلفن خانگی بهره مند هستند، تصریح کرد: بر اساس برنامه های دولت نهم مبنی بر عدالت گستری و گسترش خدمات در روستاها، پس از اتمام تکالیف برنامه چهارم در این حوزه، ارتباط رسانی به روستاها و آبادی های زیر ۱۰۰ نفر جمعیت نیز آغاز شد.
وی در خصوص برنامه های در نظر گرفته شده برای توسعه ارتباطات در روستاها، اظهار داشت: توسعه دامنه پوشش رومینگ روستایی و همچنین راه اندازی GPRS در روستاها از جمله برنامه های تدوین شده برای ادامه روند توسعه خدمات ارتباطی در روستاها است.
مهندس محمودی در خصوص وضعیت دفاتر خدمات ارتباطی روستایی استان مرکزی نیز گفت: در حال حاضر ۲۷۱ دفتر ICT روستایی در سطح استان فعال است که خدمات در حوزه های مخابرات، پست و پست بانک را به مردم ارایه می دهند.
وی خاطر نشان کرد: نصب و تجهیزات پرسرعت دیتا از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای توسعه خدمات در این دفاتر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا