رگولاتوری در ایجاد فضای رقابتی موفق عمل کرده است

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به تشریح فعالیت‌های سازمان مطبوع خود درحوزه‌های مختلف پرداخت.به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود خسروی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن تشریح فعالیت‌های این نهاد در چهار سال گذشته، فعالیت‌های این سازمان را در اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و آزاد سازی موثر توصیف کرد و …

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به تشریح فعالیت‌های سازمان مطبوع خود درحوزه‌های مختلف پرداخت.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود خسروی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن تشریح فعالیت‌های این نهاد در چهار سال گذشته، فعالیت‌های این سازمان را در اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و آزاد سازی موثر توصیف کرد و گفت: در بخش اپراتورهای تلفن همراه به منظور فراهم آمدن شرایط صدور پروانه اپراتور اول بیش از پنج هزار نفرساعت کار کارشناسی صورت گرفته و اصول حاکم بر پروانه تهیه و تدوین شده که پس از تصویب کمیسیون تنظیم مقررات، پروانه شرکت مخابرات ایران به عنوان اپراتور اول صادر شده است.
همچنین به منظور اجرایی شدن پروانه اپراتور دوم تلفن‌همراه دو هزار نفر ساعت کار کارشناسی و اجرایی و هماهنگی صورت گرفته و همکاری و هماهنگی‌های لازم در خصوص اتصال متقابل تعرفه‌ها و لینک‌های ارتباطی به عمل آمده است.
خسروی در ادامه با اشاره به تعداد شرکت‌های دارای پروانه عنوان کرد: شرکت‌های PAP دارای پروانه ۱۱ مورد، شرکت‌های دارای پروانه SAP هفت مورد و دارندگان پروانه ارایه خدمات GMPCS چهار مورد است.
وی افزود: شرکت‌های دارای پروانه VoIP در سطح کشور ۱۱۴ شرکت و شرکت‌های دارای پروانه ISP، در حدود۱۱۷۷ مورد است، همچنین که تاکنون ۳۸ پروانه WiMAX و ۷۷ پروانه ISDP از ابتدای فعالیت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صادرشده‌است.
خسروی اضافه کرد: درزمینه صدور مجوز برای دفاتر خدمات فناوری‌اطلاعات و ارتباطات تاکنون پروانه ۳۶۷۹ دفتر شهری و ۱۲۱ دفتر روستایی صادر شده است.
وی در پایان رقم کل پروانه‌های فعال صادر شده در بخش رادیویی را از سال ۱۳۸۴ تاتیرماه سال ۱۳۸۸ تعداد ۲۴۸۱ پروانه برشمرد که از این تعداد ۵۱۶ عدد متعلق به بخش خصوصی،۱۹۵۰ پروانه متعلق به بخش دولتی (بخش عمومی) و ۱۵ عدد نیز به سازمان‌های بین المللی و موسسات غیر دولتی اعطا شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا