سامانه سکوی تایید نمونه سیگنالینگ سوئیچ‌های مخابراتی

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سامانه سکوی تایید نمونه سیگنالینگ سوئیچ‌های مخابراتی هیچ نمونه داخلی و خارجی نداشته و لذا نظر به جدید و کاربردی بودن طرح، این سامانه موفق به ثبت اختراع شده است.بنابراین گزارش، هدف از طراحی و پیاده‌سازی سامانه سکوی تایید نمونه، ارزیابی سوئیچ‌های مخابراتی از نظر سیگنالیگ …

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سامانه سکوی تایید نمونه سیگنالینگ سوئیچ‌های مخابراتی هیچ نمونه داخلی و خارجی نداشته و لذا نظر به جدید و کاربردی بودن طرح، این سامانه موفق به ثبت اختراع شده است.
بنابراین گزارش، هدف از طراحی و پیاده‌سازی سامانه سکوی تایید نمونه، ارزیابی سوئیچ‌های مخابراتی از نظر سیگنالیگ است. با استفاده از این سامانه، سوئیچ مورد نظر برای تست در یک شبکه شبیه‌سازی شده قرار گرفته و سیگنالینگ شبیه‌سازی شده برای آن ارسال می‌شود و پاسخ‌های سوئیچ، مورد ارزیابی تطبیقی قرار می‌گیرد.
آزمون‌های تطبیقی شامل گروهی از آزمون‌های از پیش انتخاب شده است که با انتخاب کاربر آغاز می‌شوند و منجر به نتیجه موفق یا نا موفق می‌گردند. همچنین این سامانه قادر است سوئیچ را تحت آزمون‌های کارایی نیز قرار دهد.
این آزمون‌ها با تنظیم پارامترهای مشخصی که در ترافیک اهمیت دارند آغاز می‌شود و نتیجه آزمون به صورت داده آماری، نمودار و داده زمانی ارائه می‌شود.
لازم به ذکر است این سامانه قادر به ارزیابی سوئیچ‌های دارای سیگنالینگ SS7، PRI و V5.2 است و به جهت این قابلیت، عنوان STAP – Signaling Type Approval System – برای آن برگزیده شده است.
بنا بر اعلام مرکز تحقیقات مخابرات ایران در راستای فعالیت‌های پژوهشی و به منظور ایجاد بستر لازم جهت تایید نمونه Type Approval سامانه‌های مخابراتی و ارزیابی محصولاتی که قرار است در شبکه مخابرات کشور نصب شود، اقدام به طراحی و ساخت سکوی آزمایش تایید نمونه بخش سیگنالینگ سوئیچ‌های مخابراتی کرد که در نهایت به ثبت اختراع سامانه مذکور منجر گردید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا