اپل یک وصله نرم افزاری برای آی فون منتشر کرد

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از یاهو نیوز، اپل اعلام کرده که لازم است کاربران یک وصله نرم افزاری را با استفاده از کامپیوتر خود از وب سایت آی تیونز دانلود کرده و سپس بر روی آی فون با اتصال به کامپیوتر نصب کنند.ظاهرا این آسیب پذیری در بخش سیستم ارتباطی SMS …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از یاهو نیوز، اپل اعلام کرده که لازم است کاربران یک وصله نرم افزاری را با استفاده از کامپیوتر خود از وب سایت آی تیونز دانلود کرده و سپس بر روی آی فون با اتصال به کامپیوتر نصب کنند.
ظاهرا این آسیب پذیری در بخش سیستم ارتباطی SMS دستگاه های آیفون یافت شده است و اپل هشدار داده که کاربران دستگاه های خود را به این وصله نرم افزاری تجهیز کنند زیرا هکرها امکان نصب برنامه‌های غیرمجاز و دسترسی از راه دور به این گوشی را دارند. 
طبق اعلام یک محقق امنیتی، وجود یک حفره امنیتی در نحوه دریافت و ارسال پیام کوتاه آی فون، نفوذ به سیستم عامل این تلفن هوشمند و نصب کد از راه دور را امکان‌پذیر می‌کند و در نتیجه یک هکر می‌تواند با دسترسی از راه دور به این دستگاه به بهره‌برداری از امکانات آن مانند میکروفون و GPS یا هر اقدام دیگری بپردازد. 
محقق امنیتی کشف کننده این آسیب‌پذیری قصد دارد در کنفرانس بلک هت به تشریح آن پرداخته و نحوه بهره‌برداری از آن را ارایه کند. 
۱۳۵/۱۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا