قاچاق گوشی به دلیل حجم کوچک آن غیرقابل کنترل است

“علی اصغرزاده” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت:قاچاق گوشی تلفن همراه که هم اکنون بخش اعظم بازار تلفن همراه را به خود اختصاص داده است باعث بی رونقی شرکت های واردکننده قانونی در بازار شده است.وی افزود: تعرفه بالای واردات گوشی تلفن همراه (تعرفه ۲۵ درصدی) باعث شده تا روز …

“علی اصغرزاده” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت:قاچاق گوشی تلفن همراه که هم اکنون بخش اعظم بازار تلفن همراه را به خود اختصاص داده است باعث بی رونقی شرکت های واردکننده قانونی در بازار شده است.
وی افزود: تعرفه بالای واردات گوشی تلفن همراه (تعرفه ۲۵ درصدی) باعث شده تا روز به روز فعالیت قاچاقچیان شدت گیرد به طور که بیش از ۹۵ درصد از سهم بازار این کالای ارتباطی را از آن خود کرده است.
این کارشناس بازار ادامه داد:  کاهش تعرفه گوشی تلفن همراه می تواند تاثیراتی چون رکود گوشی های با گارانتی‌ معتبر، حذف درآمد دولت و متضرر شدن مصرف کننده داخلی داشته باشد.
اصغرزداه  تاکید کرد : برای رفع هرگونه مشکلات در زمینه گوشی تلفن همراه در ایران باید کاهش تعرفه انجام شود و در غیر این صورت میزان واردات گوشی به صورت قانونی در مقایسه با قاچاق این کالا در ماه های آتی به کمتر از پنج درصد خواهد رسید.
۱۲۹/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا