رگولاتوری پیگیر ایجاد انحصار درحوزه تلفن اینترنتی است

“پیام کرباسی” روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به قطع ارتباط ۱۱۴ شرکت مجازارایه دهنده خدمات تلفن اینترنتی(VOIP)از سوی شرکت زیرساخت، گفت: این اقدام شرکت زیرساخت غیرقانونی بوده و به منظور وادار کردن شرکت های VOIP برای برقراری ارتباط از طریق سه پیمانکار معرفی شده از سوی این شرکت صورت گرفته …

“پیام کرباسی” روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به قطع ارتباط ۱۱۴ شرکت مجاز
ارایه دهنده خدمات تلفن اینترنتی(VOIP)از سوی شرکت زیرساخت، گفت: این اقدام شرکت زیرساخت غیرقانونی بوده و به منظور وادار کردن شرکت های VOIP برای برقراری ارتباط از طریق سه پیمانکار معرفی شده از سوی این شرکت صورت گرفته است.
وی افزود: شرکت های ارایه دهنده اینترنت تلفنی، برای برقراری ارتباط از طریق این سه پیمانکار که شامل شرکت های تراشه سبز، ضحی کیش و پیشگامان کویر یزد می باشند، باید ۲۲ تومان برای هردقیقه مکالمه هزینه پرداخت کنند.
کرباسی افزود: هم اکنون برخی از شرکت های VOIP ، همکاری با این سه پیمانکار را پذیرفته و در نتیجه هزینه خدمات خود را افزایش داده اند ولی برخی شرکت ها نیز حاضر به همکاری با این شرکت ها نیستند و در نتیجه ارتباط آنها قطع است.
عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران گفت: در نتیجه اقدامات شرکت زیرساخت و ارتباط از طریق سه پیمانکار معرفی شده از سوی این شرکت، هزینه مکالمه از طریق کارت های تلفن اینترنتی که پیش از وقایع اخیر حدود ۲۵ تومان در دقیقه بود هم اکنون به ۴۴ تا ۴۷ تومان افزایش یافته است.
کرباسی با بیان اینکه این ۱۱۴ شرکت مجوز فعالیت خود را از رگولاتوری دریافت کرده اند و جلوگیری از فعالیت آنها قانونی نیست، افزود: رگولاتوری قول پیگیری مشکلات شرکت های ویپ را داده و سازمان نظام صنفی یارانه ای به پیگیری های این سازمان امیدوار است.
وی افزود: با این حال برخی اعضا و تعدادی از شرکت های ارایه دهنده تلفن اینترنتی برای حل مشکل خود راه حل قضایی را انتخاب کرده اند و با ارایه شکایت به دیوان عدالت اداری در صدد پیگیری مشکلات خود هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا