این ادغام در جهت کوچک شدن دولت معقول به نظر می‌رسد

رمضانعلی صادق‌زاده – نماینده سابق مجلس- در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این که با توجه به سیاست‌های اصل ۴۴ بخش عمده‌ای از فعالیت‌های فعلی وزارت ICT قابل واگذاری به بخش خصوصی است ادامه داد: ۳۰ شرکت مخابرات استانی، شرکت پست، شرکت ارتباطات سیار، شرکت IT و هواپیمایی پیام قابل …

رمضانعلی صادق‌زاده – نماینده سابق مجلس- در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این که با توجه به سیاست‌های اصل ۴۴ بخش عمده‌ای از فعالیت‌های فعلی وزارت ICT قابل واگذاری به بخش خصوصی است ادامه داد: ۳۰ شرکت مخابرات استانی، شرکت پست، شرکت ارتباطات سیار، شرکت IT و هواپیمایی پیام قابل واگذاری است و فقط ۲۰ درصد در انحصار دولت می‌ماند و تنها سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت زیرساخت که نقش نظارت و قانونگذاری دارند به عنوان بخش حاکمیتی خصوصی نمی‌شوند.
وی افزود: در رابطه با وزارت راه و ترابری که شامل چهار بخش حمل و نقل دریایی، ریلی، جاده‌ای و هوایی می‌شود، ارتباطات حمل و نقلی را به نمایندگی از سازمان‌های بین‌المللی انجام می‌دهند. بخش‌های قابل واگذاری وجود دارد و مجموعه وزارتخانه‌ را کوچک می‌کند.
صادق‌زاده تاکید کرد: ماهیت وزارتخانه‌های ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و راه و ترابری برقراری ارتباط است که برخی اوقات جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی و گاهی تلفنی و اینترنتی است و با توجه به کوچک شدن دو وزارتخانه مذکور بعد از واگذاری به بخش خصوصی ادغام این دو وزارتخانه در جهت کوچک شدن دولت معقول به نظر می‌رسد.
وی با بیان این که پیشنهاد ایجاد وزارتخانه حمل و نقل و ارتباطات پیش‌تر مطرح شده بود و امیدوارم در صحن علنی مجلس به تصویب برسد، خاطرنشان کرد: از آنجا که ادغام دو وزارتخانه ماهیت فنی دارد مشکلی از نظر تسلط وزیر به حوزه‌های مختلف ارتباطات، اطلاعات و راه وجود ندارد. حتما نیاز نیست وزیر همه تخصص‌ها را داشته باشد و می‌توان با در نظر گرفتن ساختاری جدید برای وزارتخانه‌ها به نحوی مدیریت کرد که با ایجاد معاونت‌های مختلف به تمام امور رسید.
معاون توسعه صنایع سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پایان در پاسخ به این سوال که در حال حاضر و با وجود یک وزارتخانه مجزا برای ICT مشکلات زیادی در این حوزه وجود دارد پس آیا ادغام به این مشکلات نمی‌افزاید؟ خاطرنشان کرد: مشکلات موجود در حوزه ICT به دلیل صورت نگرفتن واگذاری‌ها است که اگر شکل بگیرد مشکلات نیز حل می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا