تصمیم‌گیری درباره تعرفه اینترکانکشن مخابرات و ایرانسل

محمود خسروی – معاون وزیر ارتباطات – در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره اینترکانکشن ایرانسل و مخابرات گفت: درباره این بحث اگر دو طرف به توافق برسند و بر اساس آن چیزی که در جداول و پروانه این دو اپراتور آمده تصمیم‌گیری کنند موضوع نهایی خواهد شد.وی افزود: مدت زمانی مشخص شده …

محمود خسروی – معاون وزیر ارتباطات – در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره اینترکانکشن ایرانسل و مخابرات گفت: درباره این بحث اگر دو طرف به توافق برسند و بر اساس آن چیزی که در جداول و پروانه این دو اپراتور آمده تصمیم‌گیری کنند موضوع نهایی خواهد شد.
وی افزود: مدت زمانی مشخص شده بود که این دو اپراتور با یکدیگر مذاکره کرده و به توافق برسند و بر اساس آن چه که در پروانه آمده اینترکانکشن (تعرفه اتصال متقابل) را مشخص و به نتیجه برسند.
خسروی گفت: با توجه به اینکه این دو اپراتور در این باره به توافق نرسیدند، قرار شد در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بر روی این موضوع بحث، بررسی و تصمیم‌گیری شود که این جلسه با حضور نمایندگانی از دو اپراتور برگزار می‌شود و اپراتورها نیز باید بر اساس تصمیم کمیسیون عمل کنند.
این اظهارات در حالی است که مدیر عامل شرکت مخابرات ایران پیش از این اظهار کرده بود: مذاکرات در رابطه با اینترکانکشن مخابرات و ایرانسل به صورتی جدی آغاز شده و پیشنهادات هر دو طرف در این باره مطرح شده است.
به گفته صابر فیضی اگر در این باره هر دو طرف به توافق برسند، نیازی نیست که موضوع به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارجاع داده شود که در این راستا تقریبا صورتحساب‌های طرفین رد و بدل شده اما به این علت که مبلغ هنوز قطعی نشده اقدامی صورت نگرفته است.
پیش از این نیز رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران درباره هزینه اتصال متقابل میان مخابرات و ایرانسل گفته بود: هم اکنون شرکت مخابرات ایران از محل اینترکانکشن با ایرانسل زیان داده است و باید ایرانسل و مخابرات در حضور رگولاتور درباره تعرفه‌های اتصال متقابل خود بحث و توافق کنند.
وفا غفاریان افزوده بود: در حال حاضر حاشیه سود شرکت مخابرات از محل این ارتباط منفی بوده و این شرکت ۴.۹ درصد ضرر کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا