مک در معرض خطر هک

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، به این ترتیب هکرها می توانند به کامپیوترهای اپل دسترسی پیدا کرده و به اطلاعات کاربران دستبرد بزنند بر این اساس کارشناسان در این زمینه هشدار داده اند.یک کارشناس امنیتی در کنفرانس امنیتی “کلاه مشکی” که در لاس وگاس که سالانه شرکت‌های مختلف و …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، به این ترتیب هکرها می توانند به کامپیوترهای اپل دسترسی پیدا کرده و به اطلاعات کاربران دستبرد بزنند بر این اساس کارشناسان در این زمینه هشدار داده اند.
یک کارشناس امنیتی در کنفرانس امنیتی “کلاه مشکی” که در لاس وگاس که سالانه شرکت‌های مختلف و هزاران کارشناس امنیت و هکر در این کنفرانس گرد هم می‌آیند تا دستاوردهای خود در زمینه امنیت کامپیوتری را رد و بدل کنند، معرفی کرد.
در این کنفرانس حدود ۴ هزار کارشناس امنیتی و هکر شرکت داشتند.
حمله به کامپیوترهای اپل خیلی به ندرت اتفاق می افتد اما کارشناسان امنیتی اعلام کردند که دست کم سه ویروس را که رایانه های مک را آلوده کرده اند از سال گذشته تشخیص داده اند.
پیچیده ترین آنها از طریق نسخه نرم افزاری iWorks اپل پراکنده می شود که به هکرها اجازه می دهد کنترل کامل کامپیوترهای مک آلوده را در دست بگیرند.
ویروس دیگر OSXPuper نام دارد که از طریق وب سایت های آلوده که کاربران مستقیما برنامه هایی را دانلود می کنند پراکنده می شود .
این ویروس بد افزار ها را فعال می کند و می تواند انواع دیگر ویروس ها را دانلود کند.
۱۳۵/۱۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا