اخذ هزینه برای تماس با ۱۱۸ طبق پروانه مخابرات تکلیف است

محمد روح اللهی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: با استناد به پروانه صادره از سوی سازمان تنظیم مقررات برای مخابرات ، احتساب هزینه تماس با ۱۱۸ معادل یک پالس مکالمه تکلیف شده و اپراتور موظف به اجرای موارد لحاظ شده در پروانه فعالیت خود است.وی گفت: تا قبل از تدوین …

محمد روح اللهی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: با استناد به پروانه صادره از سوی سازمان تنظیم مقررات برای مخابرات ، احتساب هزینه تماس با ۱۱۸ معادل یک پالس مکالمه تکلیف شده و اپراتور موظف به اجرای موارد لحاظ شده در پروانه فعالیت خود است.
وی گفت: تا قبل از تدوین پروانه ، تماس با سامانه ۱۱۸ نیز به عنوان کدهای NO SHARJ تلقی می شد و رایگان بود اما با صدور پروانه شرکت مخابرات ایران ، اعطا کننده پروانه تشخیص داد که این شماره از لیست کدهای غیرشارژی خارج شود.
به گزارش موبنا در اغلب کشورهای دنیا تماس با سامانه های اطلاعاتی همچون ۱۱۸ به عنوان خدمت عمومی محسوب شده و تماس با آن مانند دیگر خدمات عمومی نظیر اورژانس ، آتش نشانی ، ۱۱۰ ، آب ، گاز و برق هزینه ای به مشترک تحمیل نمی کند. اما در کشور ما با سه دقیقه تماس با سامانه ۱۱۸ معادل یک پالس تلفن شهری به مبلغ ۷/۴۴ ریال به حساب مشترک منظور می شود.
از زمان ابلاغ پروانه شرکت مخابرات یعنی تاریخ پنجم مردادماه سال ۸۷ تماس با ۱۱۸ مشمول مصوبه کدهای بین شهری شده و هزینه تماس با آن از حساب مشترکان کسر می شود.
بطور میانگین ماهانه حدود ۱۸میلیون تماس با ۱۱۸ گرفته می شود که در سال ۸۷ نیز بالغ بر ۳۲۰میلیون تماس با تلفن ۱۱۸ گرفته شد.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا