نشانه های بهبود در صنعت IT و ICT جهان

اما خبر خوب اینکه پس از گذشت تقریباً یکسال و نیم از شروع بحران نشانه هایی از بهبود در صنعت IT به چشم می خورد. مطابق جدیدترین بررسی ها در ماه های می و ژوئن بازارهای IT شاهد رشد زیادی در سراسر دنیا بوده اند. البته این رشد هنوز به حدی نرسیده است که بتواند …

اما خبر خوب اینکه پس از گذشت تقریباً یکسال و نیم از شروع بحران نشانه هایی از بهبود در صنعت IT به چشم می خورد. مطابق جدیدترین بررسی ها در ماه های می و ژوئن بازارهای IT شاهد رشد زیادی در سراسر دنیا بوده اند. البته این رشد هنوز به حدی نرسیده است که بتواند ضررهای ناشی از رکورد اقتصاد جهانی در سال گذشته را جبران کند.

همچنین میزان رشد در نقاط مختلف دنیا با هم تفاوت داشت و بیشترین میزان بهبود صنعت IT متعلق به منطقه آسیای شرقی و به خصوص کشور ژاپن بوده است. از آنجایی که بیشتر تولید کالاهای  IT در این منطقه از جهان صورت می گیرد انتظار می رود که به زودی میزان رشد نقاط دیگر دنیا هم همسان با رشد منطقه آسیای شرقی شود.

در تایوان طی دوماه می و ژوئن رشد اقتصاد به ۴۰ درصد رسیده است. علاوه براین در کره جنوبی هم چنین رشدی دیده می شود. کشور چین هم به عنوان اصلی ترین قطب صنعت IT دنیا رشد مناسبی را تجربه کرده است.

رشد اقتصاد IT در آسیای شرقی شاهدی است بر این امر که ظاهراً قدرت خرید کاربران کالاهای IT در حال بازگشت به سطح قبلی است که این خود موجب رونق بیشتر بازار گشته است.

صنعت ساخت چیپ و میکرو چیپ که در اواخر سال گذشته شاهد رکودی فزاینده بود ، در این دو ماه توانسته با رشد ۵۰ درصدی به میزان زیادی ضررهای قبلی خود را جبران کند. شرکت های تولید کننده چیپ و میکروچیپ سال گذشته برای جبران ضررهای خود علاوه بر اخراج کارمندان ، واحدهای R&D خود را نیز تعطیل کرده بودند. انتظار می رفت با مشاهده این رشد واحد های R&D که موتور محرک این شرکت ها به حساب می آیند دوباره فعال شوند.

صنعت تولید مانیتور هم در این مدت رشدی معال ۲۰ درصد داشته است.

نشانه های بهبود در صنعت IT و ICT جهان

انتظار می رود سال ۲۰۰۹ برعکس سال گذشته سالی سود ده برای شرکت های IT در سراسر دنیا باشد. یکی از دلایل اصلی این رشد در سال جاری عرضه دستگاه های نت بوک است که با قیمت مناسب و به طبع آن میزان خرید زیاد خود موجب تولید انبوه این دستگاه ها شده است. از آنجایی که نت بوک ها از طیف وسیعی از سخت افزارها شامل چیپ های گرافیکی و پردازشی به همراه مانیتور و . . . بهره می برند ، فروش بالای آنها به کل صنعت IT تسری پیدا کرده است.
۱۵/۱۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا