اتمام فاز آزمایشی پروژه دادگاه الکترونیک

بردیا صدرنوری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: استفاده از امکانات ویدئو کنفرانس بصورت آزمایشی در استان گیلان با موفقیت انجام شده که پس از تدوین آیین نامه برای استفاده به دادگاههای کشور ابلاغ خواهد شد.وی به بررسی پرونده های قضایی بدون حضور زندانی در دادگاه به عنوان مزایای این طرح …

بردیا صدرنوری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: استفاده از امکانات ویدئو کنفرانس بصورت آزمایشی در استان گیلان با موفقیت انجام شده که پس از تدوین آیین نامه برای استفاده به دادگاههای کشور ابلاغ خواهد شد.
وی به بررسی پرونده های قضایی بدون حضور زندانی در دادگاه به عنوان مزایای این طرح اشاره کرد و گفت: با استفاده از سیستم ویدیو کنفرانس ، امکان دادرسی پرونده های قضایی توسط قاضی در دادگاه و زندانی در محل زندان وجود دارد.
صدرنوری با تاکید براینکه در دادگاههای الکترونیک ارتباط آنلاین بین دادگاه و متهم از طریق ویدیو کنفرانس برقرار می شود ، خاطرنشان کرد: ظرف یک سال آینده کل کشور به تدریج تحت پوشش این طرح قرار می گیرد.
به گفته وی هدف نهایی این طرح ، الکترونیکی کردن یا خودکار سازی فرآیند دادرسی است به نحوی که از مرحله آغاز ایجاد یک پرونده قضایی تا پایان دادرسی امور گوناگون به طورالکترونیک انجام شود.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا