۷هزار و ۵۰۰ شعبه دادرسی کشور الکترونیکی شدند

بردیا صدرنوری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه تقریبا تمامی شعب دادرسی در کشور بصورت یکپارچه به این سیستم متصل شده اند، اظهار داشت: تنها چند شعبه دادرسی در برخی استان های کوچک ، الکترونیکی نشده اند که باید مشکلات مخابراتی آنها رفع گردد.وی گفت: با سیستم مدیریت پرونده های قضایی …

بردیا صدرنوری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه تقریبا تمامی شعب دادرسی در کشور بصورت یکپارچه به این سیستم متصل شده اند، اظهار داشت: تنها چند شعبه دادرسی در برخی استان های کوچک ، الکترونیکی نشده اند که باید مشکلات مخابراتی آنها رفع گردد.
وی گفت: با سیستم مدیریت پرونده های قضایی (CMS ) همه دادگاه های کشور الکترونیکی می شود.
صدرنوری تصریح کرد: نرم افزار CMS برای مدیریت پرونده های قضایی در اکثر دادسراها، دادگاه ها و شعب دادگستری کل کشور نصب و راه اندازی شده است و با فراهم سازی زیرساخت های مخابراتی تا یک ماه آینده، شعبه ای بدون این نرم افزار نخواهیم داشت.
به گزارش موبنا حدود ۸ هزار شعبه دادگستری در کشور وجود دارد.
نرم افزار مدیریت پرونده قضایی، نحوه دادرسی از تشکیل تا مختومه شدن پرونده را مکانیزه می کند و به مراجعه کنندگان خدمات الکترونیکی ارائه می دهد.
هم اکنون مردم می توانند از طریق پرتال قوه قضاییه به نشانی www.dadiran.ir وضعیت پرونده قضایی خود را پی گیری کنند. اطلاع رسانی ابلاغیه ها نیز از طریق پیامک تلفن همراه و ایمیل به صورت خودکار اعلام می شود.
درحال حاضر بیش از ۵۰ درصد مراجعاتی که به دادگاه های کشور می شود، برای اطلاع از وضعیت پرونده هاست. 
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا