ضرروت ادغام اتحادیه های صنفی همسان

بسیاری از اتحادیه ها و انجمن های صنفی در تهران و کشور تقریبا هم نام بوده و در یک رسته شکل گرفته اند.برخی دیگر نیز با وجود هم نام نبودن فضای کاری و فعالیت شان یکسان هستند.این موضوع گذشته از صرف هزینه و وقت برای اعضای اتحادیه و انجمن های همکار، سردرگمی و عدم پیشبرد …

بسیاری از اتحادیه ها و انجمن های صنفی در تهران و کشور تقریبا هم نام بوده و در یک رسته شکل گرفته اند.برخی دیگر نیز با وجود هم نام نبودن فضای کاری و فعالیت شان یکسان هستند.
این موضوع گذشته از صرف هزینه و وقت برای اعضای اتحادیه و انجمن های همکار، سردرگمی و عدم پیشبرد امور را در پی خواهد داشت.
اتحادیه صوتی و تصویری و دستگاه های مخابراتی از این دست اتحادیه ها به شمار می روند که تقریبا در یک رسته فعالیت دارند و هر یک دیگری را غیر قانونی می خواند.
هر دو این اتحادیه ها تا همین اواخر مجوز فروش گوشی تلفن همراه صادر می کردند.به گونه ای که اکنون تعدادی از فروشندگان گوشی تلفن همراه در بازار دارای مجوز از اتحادیه صوتی و تصویری و تعداد دیگری صاحب مجوز اتحایده دستگاههای مخابراتی هستند.
اما در ماه های اخیر تحولاتی را در این بخش شاهد بودیم.توافقی میان این دو اتحادیه صورت گرفت تا مجوز فروش از سوی اتحادیه صوتی و تصویری و مجوز تعمیرات نیز از سوی اتحادیه دستگاه های مخابراتی صادر شود.
اما روز گذشته خبری منتشر شد که ادغام این دو اتحادیه به مجمع صنفی امور توزیعی تهران ابلاغ شده است.
اگر این ابلاغیه تائید و اجرایی شود، دو اتحادیه در قالب یک اتحادیه فعالیت کرده و امور مربوط به صوتی و تصویری و فروش گوشی تلفن همراه و تعمیرات در کل به اتحادیه صوتی و تصویری واگذار خواهد شد.
اتحادیه های زیادی در سطح تهران و کشور هستند که فعالیت مشابه انجام می دهند و وقت ادغام این اتحادیه و انجمن های موازی فرا رسیده است.
با ادغام اتحادیه و انجمن های همسان و موازی سردرگمی موجود برای اعضای این تشکل ها حذف خواهد شد و مراحل صدور پروانه فعالیت و کسب مجوز های مربوطه تسهیل خواهد شد.
اتحادیه هایی ، که حذف می شوند می توانند در رسته هایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند و به نوعی مغفول مانده اند فعالیت کنند و با تجربه اعضای خود موفق شوند.
۲۰/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا