اظهارتمایل فرانسه و هلند برای خرید سهام شرکت پست

محمد حسن محبیان عراقی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا ، با بیان اینکه اظهارتمایل این دو کشور فعلا در مذاکرات اولیه قرار دارد ، اظهار داشت: اقدامات اولیه مبنی بر واگذاری سهام شرکت پست به بورس انجام شده است و برای زمان کشف قیمت و عرضه این سهام ، سازمان خصوصی سازی تصمیم …

محمد حسن محبیان عراقی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا ، با بیان اینکه اظهارتمایل این دو کشور فعلا در مذاکرات اولیه قرار دارد ، اظهار داشت: اقدامات اولیه مبنی بر واگذاری سهام شرکت پست به بورس انجام شده است و برای زمان کشف قیمت و عرضه این سهام ، سازمان خصوصی سازی تصمیم می گیرد.
وی ادامه داد: طبق پیش بینی های انجام شده ، حدود ۳۰ درصد از سهام شرکت پست به سرمایه گذاران خارجی واگذار می شود که برای این سمئله فراخوانی نیز اعلام شده که تاکنون کشورهای هلند و فرانسه تمایل خود را برای حضور اعلام کرده اند.
محبیان عراقی با تاکید براینکه شرکت پست، زیان عملیاتی ندارد ، افزود: سازمان خصوصی سازی ابتدا بحث تعرفه پست را حل می کند و سپس سهام آن را در بورس واگذار می کند.
مدیرعامل شرکت پست ، خاطرنشان کرد: با تصویب اساسنامه سازمان پست دولتی ، تعرفه تکلیفی ، تنها مربوط به خدمات پایه خواهد شد و سیستم قیمت تمام شده و دیگر تعرفه ها ، مربوط به بخش خصوصی این شرکت می شود.
طبق اصل ۴۴ قانون اساسی ، سهام شرکت پست جمهوری اسلامی ایران تا پایان امسال باید از طریق بورس به بخش خصوصی واگذار شود.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا