جای خالی پاسخگویی اپراتور دوم به افکار عمومی

اما این اپراتور در طول این سال ها تنها به تبلیغ فروش سیمکارت خود پرداخته و پاسخ و توضیح جدی برای افکار عمومی درباره مشکلات بیشمار شبکه خود نداده است.اپراتور ایرانی خارجی ام تی ان – ایرانسل با عرضه حدود ۱۴ میلیون سیمکارت عمدتا اعتباری دومین اپراتور از لحاظ فروش سیمکارت اعتباری در کشور پس …

اما این اپراتور در طول این سال ها تنها به تبلیغ فروش سیمکارت خود پرداخته و پاسخ و توضیح جدی برای افکار عمومی درباره مشکلات بیشمار شبکه خود نداده است.
اپراتور ایرانی خارجی ام تی ان – ایرانسل با عرضه حدود ۱۴ میلیون سیمکارت عمدتا اعتباری دومین اپراتور از لحاظ فروش سیمکارت اعتباری در کشور پس از همراه اول است.
بیشترین حجم توسعه شبکه تلفن همراه ایرانسل توسط شرکت های چینی و بویژه هواوی انجام می شود.شرکت های چینی در دنیا به سرعت عمل مشهور هستند. اما نباید این نکته را فراموش کرد که بعضا کیفیت فدای سرعت عمل می شود.
ارزان قیمت بودن خدمات و تجهیزات چینی عامل اصلی استفاده اپراتوردوم از شرکت های چینی برای توسعه شبکه است.اما این امر نباید دلیلی برای کیفیت پایین شبکه و عدم مکالمه سالم و پایدار برای مشترکان باشد.در حال حاضر و با گذشت حدود سه سال از فعالیت اپراتور دوم برخی از نقاط شهر تهران فاقد پوشش شبکه است.
مترو تهران نیز با حجم بالای مسافر هنوز پذیرای آنتن های اپراتور دوم در تمام خطوط خود نشده است.
قطعی های مکرر در حین مکالمه و عدم مکالمه پایدار مواردی از اختلالات شبکه اپراتور ایرانی خارجی ام تی ان – ایرانسل است.این اپراتور که از ضعف شدید اطلاع رسانی در بدنه خود رنج می برد تنها به تبلیغات تکراری و خسته کننده فروش سیمکارت و تشویق به خرید مباردت می ورزد.
نبود نیروهای حرفه ای در بخش اطلاع رسانی و گسست میان واحد اطلاع رسانی این اپراتور با رسانه ها نیز عامل مهمی برای عدم اطلاع رسانی شفاف از سوی اپراتور دوم شده است.
متاسفانه این اپراتور در ماه های ابتدایی فعالیت خود بدون ضابطه اقدام به فروش سیمکارت کرد و همین امر موجب سردرگمی و مزاحمت های بیشمار برای مشترکان تلفن همراه شد.این موضع همچنان ادامه داد و اپراتور ایرانی خارجی ام تی ان – ایرانسل هنوز فکر جدی برای حل این معضل و تسهیل روند رسیدگی به شکایات مشترکان خود نکرده است.
مشترک برای شکایت از مزاحم تلفنی باید یک پروسه نسبتا طولانی و زمان بر را طی کند.
بهترین پیشنهاد به اپراتور دوم  کاستن از حجم تبلیغات تکراری و خسته کننده فروش سیمکارت،افزایش اطلاع رسانی درباره مشکلات شبکه، تقویت واحد روابط عمومی و اطلاع رسانی و رفع مشکلات فراروی مشترکان بویژه مزاحمت های تلفنی و اختلالات شبکه است.
۲۰/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا