راه فعالیت بخش خصوصی با انحصار سد شده است

باقر افخمی ـ بازرس انجمن شرکت‌های اینترنتی ایران – در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با تاکید بر اینکه دولت نباید اصل تولی‌گری فن‌آوری اطلاعات را به عهده بگیرد، گفت: تامین کننده اینترنت در کشور ما بخش دولتی است و پهنای باند توسط بخش دولتی وارد کشور می‌شود در حالی …

باقر افخمی ـ بازرس انجمن شرکت‌های اینترنتی ایران – در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با تاکید بر اینکه دولت نباید اصل تولی‌گری فن‌آوری اطلاعات را به عهده بگیرد، گفت: تامین کننده اینترنت در کشور ما بخش دولتی است و پهنای باند توسط بخش دولتی وارد کشور می‌شود در حالی که بندویت باید توسط بخش خصوصی و شرکت‌های فعال این حوزه وارد شود اما دولت با انحصارگرایی در این حوزه راه را برای فعالیت بخش خصوصی سد کرده است.
وی تاکید کرد: در این حوزه خصوصی‌سازی نشده بلکه انحصار اتفاق افتاده است؛ خصوصی‌سازی یعنی ایجاد شرایط یکسان برای همه شرکت‌هایی که بضاعت و توانایی کافی برای فعالیت دارند و ما از دولت تقاضا داریم دست از تولی‌گری این حوزه بردارد.
بازرس انجمن شرکت‌های اینترنتی ایران تاکید کرد: ما رضایتمندی خود را به اصل نظارت و حاکمیت دولت در ارائه خدمات و سرویس‌های اینترنتی اعلام کردیم اما با اصل تولی‌گری دولت در این بخش مخالفیم و این موضع خود را چندین بار اعلام کرده‌ایم.
 شناسایی شرکت‌های توانمند برای اپراتور دوم پست    
ایسنا – مدیرعامل شرکت پست گفت: چارچوب پروانه اپراتور دوم پست آماده شده و منتظریم تا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فراخوان مربوطه را برای آن اعلام کند.
محمدحسن محبیان در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: تعدادی از شرکت‌های توانمند در این زمینه شناسایی شده که در سازمان تنظیم مقررات و پست فراخوانی در این زمینه داده شده است.
وی گفت: در برنامه چهارم توسعه اقتصادی کشور، پیشنهاد شده تا اپراتور دوم پست برای رقابت با شرکت پست جمهوری ‏اسلامی ایران وارد عرصه عمل شود و در آینده شرکت پست به دو بخش حاکمیتی و تصدی‌گری تقسیم خواهد شد.
او یادآور شد: مرکز تحقیقات مخابرات ایران مطالعات گسترده‌ای در زمینه ورود اپراتور دوم پست انجام داده و زمانی که مراحل تحقیقاتی اپراتور دوم پست به اتمام برسد، سازمان تنظیم مقررات مراحل مورد نیاز دیگر را انجام خواهد داد.
به گزارش ایسنا پیش از این نیز محمود خسروی – رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی – گفته بود: چارچوب پروانه و نحوه برگزاری مزایده اپراتور دوم پست که خصوصی است، تهیه شده و در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه پروژه اپراتور دوم پست باید در چند جلسه کمیسیون تنظیم مقررات بحث و بررسی انجام می‌شود اظهار کرده بود: چارچوب و اصول کلی این موضوع باید در کمیسیون تنظیم مقررات تصویب و نهایی شود که امیدواریم بتوانیم این مزایده را در شش ماهه اول سال جاری برگزار کنیم.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا