زیرساخت حکم رگولاتوری در مورد تلفن اینترنتی را نادیده گرفت

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، طبق برآوردهای انجام شده قطع تلفن اینترنتی (VOIP ) ، هریک از ۱۲۰ شرکت ارائه دهنده این خدمات را بالغ بر ۱۵ میلیون تومان متضرر کرده است.این در حالی است که به گفته فعالان این حوزه ، تنها سه شرکتی که از شرکت ارتباطات زیرساخت مجوز فعالیت دریافت کرده …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، طبق برآوردهای انجام شده قطع تلفن اینترنتی (VOIP ) ، هریک از ۱۲۰ شرکت ارائه دهنده این خدمات را بالغ بر ۱۵ میلیون تومان متضرر کرده است.
این در حالی است که به گفته فعالان این حوزه ، تنها سه شرکتی که از شرکت ارتباطات زیرساخت مجوز فعالیت دریافت کرده اند ، قادر به ارائه این سرویس هستند.
” طالب شرفی ” یکی از فعالان VOIP در این باره به خبرنگار موبنا گفت: سازمان تنظیم مقررات متولی صدور مجوز فعالیت به شرکت های VOIP است و این سازمان به شرکت ها اجازه فعالیت داده اما مشخص نیست چرا شرکت ارتباطات زیرساخت، ارتباط این شرکت ها را برقرار نمی کند.
به گفته وی سه شرکتی که هم اکنون از طریق مناقصه زیرساخت ارتباطشان برقراراست هنوز از سازمان تنظیم مقررات به عنوان متولی صدور مجوز ارتباطات کشور، مجوزی دریافت نکرده اند.
گفته می شود با احتساب هزینه ثابت شرکت ها نظیر حقوق پرسنل ، بیمه، مالیات، هزینه اجاره ، مالکیت و عدم فروش کارت های تلفن بین الملل ، شرکت های ارائه دهنده تلفن اینترنتی در این مدت به صورت میانگین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان ضرر کرده اند که این میزان نیز با توجه به شرایط شرکت ها متفاوت است.
فعالان تلفن اینترنتی معتقدند که متولی صدور پروانه برای فعالیت شرکت های VOIP از لحاظ قانونی تعریف شده است و در نتیجه ادعای شرکت زیرساخت برای ارائه مجوز به این شرکت ها از هیچ گونه وجاهت قانونی برخوردار نیست.
 ۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا