سکوت حاکم بر بازار رایانه

کارشناسان و فعالان این بازار معتقدند که میزان فروش بازار قطعات سخت افزاری رایانه تا ۷۵ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که در سال های گذشته در آستانه فصل تابستان و با توجه به اتمام امتحانات دانشگاه ها و مدارس ، میزان استقبال از خرید و فروش رایانه افزایش یافته و این …

کارشناسان و فعالان این بازار معتقدند که میزان فروش بازار قطعات سخت افزاری رایانه تا ۷۵ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که در سال های گذشته در آستانه فصل تابستان و با توجه به اتمام امتحانات دانشگاه ها و مدارس ، میزان استقبال از خرید و فروش رایانه افزایش یافته و این بازار رونقی یافت. 
اما در سال جاری و با توجه به اینکه حدود چهار ماه از سال گذشته ، بازار خرید و فروش رایانه هنوز رونق نیافته و وضعیت آن هرروز هم بدتر از بد می شود. 
کارشناسان بازار مدعی اند این رکود در بازار خرید و فروش دلایل مختلفی دارد که از جمله آن می توان به کاهش قدرت خرید مردم ، رکود در بازار های جهانی ، بحران اقتصادی جهانی و نارآرامی های اخیر در کشور اشاره کرد.
با توجه به وضعیت کنونی بازار رایانه ، امنیت شغلی فعالان این حوزه مخاطره آمیز شده و رعب و وحشت از ورشکستگی در میان آنها رواج یافته است. بسیاری از آنها با توجه به ادامه این روند در بازار ، از این صنف جداشده و برای سرمایه گذاری در این بازار متلاطم ریسک نمی کنند. شاید آنها بر این باور باشند که با توجه به رکود کنونی بازار رایانه ، باید وارد عرصه دیگری از فعالیت شوند که بازدهی بیشتری داشته باشد.
 تا وضعیت بدتر از این نشده و فعالان بازار رایانه از این حوزه رخت بر نبسته اند، بایدبه دنبال راه حل بود.امید است مسوولان مرتبط با این حوزه در جهت رفع مشکلات فعالان بازار رایانه  و رونق این بازار  گام بردارند.
۲۰/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا