۲۵ درصد از مجموع سهام مخابرات به سهامداران خارجی سپرده می شود

صابر فیضی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت : طبق قانون سرمایه گذاری خارجی و بر اساس قانون اصل ۴۴، سهامداران خارجی نمی توانند بیش از۳۵ درصد سهام هر بخش در بازار را در اختیار داشته باشند.وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از سهام  اپراتور دوم تلفن همراه  در اختیار …

صابر فیضی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت : طبق قانون سرمایه گذاری خارجی و بر اساس قانون اصل ۴۴، سهامداران خارجی نمی توانند بیش از۳۵ درصد سهام هر بخش در بازار را در اختیار داشته باشند.
وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از سهام  اپراتور دوم تلفن همراه  در اختیار سهامداراران خارجی است و  درصدی برای حضور سهامداران خارجی در اپراتور سوم تلفن همراه در نظر گرفته شده، برای حضور سهامداران خارجی در شرکت مخابرات تصمیم گیری خواهد شد. سازمان خصوصی سازی باید تصمیم های لازم برای اینکه شرکت های خارجی  چه میزان  از سهام شرکت مخابرات را در اختیار گیرند،اخذ کند سازمان خصوصی سازی بر اساس محاسبات خود و در زمان عرضه سهام بلوکی مخابرات  درصد سهامداران خارجی را مشخص می کند.
وی با اشاره به وکالت وزارت ارتباطات به سازمان خصوصی سازی گفت : این سازمان با توجه به شرایط بازار و بورس، زمان واگذاری سهام مخابرات را اعلام می کند.
فیضی افزود:  تشکیل کنسرسیوم و چگونگی واگذاری سهام شرکت مخابرات در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار دارد. 
به گزارش موبنا، شرکت مخابرات ایران در زمان حاضر پس از شرکت نفت ، درآمدزاترین شرکت دولتی محسوب می شود.تا  امروز ۳۰درصد سهام آن واگذار شده و ۵۰درصد باقیمانده نیز باید زیرنظر دبیرخانه هیات واگذاری سازمان خصوصی سازی که به عنوان زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی فعالیت می کند ، به صورت بلوکی به بخش خصوصی واگذار شود.
از ۳۰درصد سهام واگذار شده این شرکت ، ۲۰درصد آن به صورت سهام عدالت ، پنج درصد به کارکنان شرکت و پنج درصد  سال گذشته از طریق بورس واگذار شده است.
قرار است برای عرضه بلوکی ۵۰ درصد سهام این شرکت در بورس ، هیات واگذاری در روز دهم مردادماه تصمیم گیری کند.
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا