دولت عراق با راه اندازی چهارمین اپراتور تلفن همراه موافقت کرد

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از رویترز ، سخنگوی دولت عراق اعلام کرد ،  اپراتور چهارم تلفن همراه عراق احتمالا با شراکت دولت  و یک شرکت خصوصی فعالیت خواهد کرد.هنوز اطلاعات مربوط به جدول زمانی برای راه اندازی شبکه اپراتوری یاد شده و اینکه سهم بخش خصوصی از این شرکت به چه …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از رویترز ، سخنگوی دولت عراق اعلام کرد ،  اپراتور چهارم تلفن همراه عراق احتمالا با شراکت دولت  و یک شرکت خصوصی فعالیت خواهد کرد.
هنوز اطلاعات مربوط به جدول زمانی برای راه اندازی شبکه اپراتوری یاد شده و اینکه سهم بخش خصوصی از این شرکت به چه میزان خواهد بود ،  منتشر نشده است.
علی الدباغ سخنگوی دولت عراق طی بیانیه ای  گفت :  عراق درنظر دارد سهام این شرکت را به مردم واگذار کند.
وی افزود ،  کابینه موافقت اولیه اش را با تاسیس یک شرکت مشترک با امتیاز راه اندازی اپراتور چهارم تلفن همراه اعلام کرده است.
دباغ گفت َ: به این منظور کمیته ای با ریاست مقامات بخش ارتباط از راه دور  تشکیل خواهد شد و این کمیته مسوول بررسی ومطالعه درباره تسهیلات و توجیه  اقتصادی تاسیس این شرکت دولتی – خصوصی خواهدبود.
کشورعراق درحال حاضر دارای ۳ شرکت اپراتوری تلفن همراه با نام های ” زین ” – وابسته به موبایل تلکامیونیکیشن کویت – ، ” کورک ” (Korek )  و ” آسیا سل” (Asiacell) است که هر کدام از این شرکت ها برای دریافت حق امتیاز فعالیت اپراتوری تلفن همراه مبلغی معادل یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار به دولت عراق پرداخت کرده اند.
۱۳۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا