حال و روز سهام مخابرات خوب است

سال گذشته در هرم آفتاب مرداد، زمانی که سهام مخابراتی ها بر تابلوی بورس جا خوش کرد، بسیاری فکر می کردند ارزش سهام مخابرات به دلیل دولتی بودن و خدمات ارزش افزوده پر سود، بالاتر خواهد رفت و همچنان تیر نشان قیمت رو به صعود است.اکنون با گذشت حدود یکسال پیش بینی برخی از کارشناسان …

سال گذشته در هرم آفتاب مرداد، زمانی که سهام مخابراتی ها بر تابلوی بورس جا خوش کرد، بسیاری فکر می کردند ارزش سهام مخابرات به دلیل دولتی بودن و خدمات ارزش افزوده پر سود، بالاتر خواهد رفت و همچنان تیر نشان قیمت رو به صعود است.
اکنون با گذشت حدود یکسال پیش بینی برخی از کارشناسان بازار سهام درست از آب درآمد و سهام مخابراتی ها در قیاس با برخی نماد ها جایگاه بهتری دارد.
دلایل متعددی را می توان برای این موضع برشمرد.دست گذاشتن دولت بر روی این سهم،تعداد بالای مشترکان تلفن ثابت و همراه و افزایش تقاضا برای استفاده از خدمات گوشی تلفن همراه از جمله این دلایل برای بالا ماندن سهم مخابرات در بین دیگر نماد ها است.
در حال حاضر با برگزاری مجمع مخابرات ایران پیش بینی می شود سهام این شرکت پرسود دولتی همچنان در بازار بورس با تقاضا ی خرید مواجه شود.
اخابر(نماد مخابرات) در زمانی که بسیاری از شرکت های بزرگ دچار رکود تولید و به تبع آن کاهش سود شده اند،سود آور بوده است. این شرکت بنا به گفته فیضی مدیر عامل این شرکت در سه ماهه اول امسال حدود ۹۹ درصد درآمدهای پیش بینی شده خود را محقق ساخته است.
در حالی که شرکت بزرگی چون ایران خودرو با حجم بالای تولید و فعالیت برای اولین بار دچار زیان شده و سهامدران خود را از سود بی نصیب ساخته است.
مخابرات در روزگار رکود و کسادی وضع مالی بدی ندارند و همچنان بر تعداد مشترکان خود می افزاید و هر مشترک به مثابه تزریق ثروت به این شکرت تلقی می شود.
۱۵/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا