شبکه سازی مخابراتی در عراق توسط ایرانی ها متوقف شد

این مقام مسول در وزارت اربتاطات در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: تاکنون بحث اعطای وام ایران به عراق ، برای پروژه های مخابراتی قطعی نشده و توافقات نهایی میان دو کشور صورت نگرفته است.وی ادامه داد: با نهایی شدن این مساله ، بخش خصوصی از محل این وام اعطایی برای کانال کشی …

این مقام مسول در وزارت اربتاطات در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: تاکنون بحث اعطای وام ایران به عراق ، برای پروژه های مخابراتی قطعی نشده و توافقات نهایی میان دو کشور صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: با نهایی شدن این مساله ، بخش خصوصی از محل این وام اعطایی برای کانال کشی مخابراتی در کشورعراق استفاده خواهد کرد.
این مقام مسوول با بیان اینکه مشاوران این پروژه انتخاب شده اند ، افزود: انتخاب پیمانکارایرانی برای این طرح بعد از نهایی شدن وام مورد نظر و برگزاری مناقصه ، مشخص می شود.
وی گفت: اپراتور اول تلفن همراه فعلا هیچ برنامه ای برای اپراتوری در کشورعراق ندارد.
به گزارش موبنا در راستای توسعه همکاری های دو جانبه منطقه ای، پروژه شبکه سازی مخابراتی در هشت شهر مهم عراق با بودجه ای بالغ بر ۱۸۰ میلیون دلار از محل وام اعطایی ایران به این کشور، در دستور کار قرار دارد. 
مشابه پروژه شبکه سازی درعراق ، در کشور افغانستان نیز درحال اجرا است، به نحوی که شرکت کابل مخابراتی شهید قندی طرح شبکه سازی را در پنج شهر افغانستان با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیون دلار عملیاتی کرده است؛ همچنین این کارخانه حدود ۲۰۰ میلیون دلار کابل به سوریه صادر کرده است.
در همین راستا طرح بازسازی مرکز آموزش مخابرات افغانستان با بودجه ای نزدیک به شش میلیون دلار از محل کمک های بلاعوض جمهوری اسلامی ایران و با همکاری اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU ) انجام خواهد گرفت.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا